۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936517
T T
۰ نفر

سفیر ایران درسازمان ملل:

۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936517
سفیر ایران درسازمان ملل: ایران برای ممانعت از ترانزیت مواد مخدر هزینه های زیادی را متحمل شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 سیاسی.سازمان ملل.نیویورک 90 نیویورک - معاون نمایندگی و سفیر کشورمان درسازمان ملل اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران با اهدای جان هزاران نفر از نیروهای نظامی و انتظامی خود و تخصیص میلیونها دلار، عزم محکم و استوار خود را برای مسدود کردن مسیر ترانزیت مواد مخدر ثابت کرده است.
به گزارش ایرنا اسحاق آل حبیب طی سخنانی در کمیته امور اجتماعی و حقوق بشر مجمع عمومی این سازمان، اقدامات و مواضع کشورمان در خصوص مقابله با قاچاق مواد مخدر را در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی تشریح کرد.
وی اظهار داشت : متاسفانه با حضور نیروهای ائتلاف غربی در افغانستان پس از سرنگونی حکومت طالبان، نه فقط این مشکل عمیق ریشه کن نشده، بلکه کاشت مواد مخدر در بخشهای مختلف افغانستان افزایش نیز یافته است.
وی با اشاره به مرز طولانی و مشترک جمهوری اسلامی ایران با دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان و اینکه بر اساس آمار منتشره از سوی دفتر کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNODC(, افغانستان تولیدکننده اصلی تریاک و منبع قاچاق مواد مخدر به سایر نقاط جهان است، تصریح کرد :ایران با اهدای جان هزاران نفر از نیروهای نظامی و انتظامی خود و تخصیص میلیونها دلار، عزم محکم و استوار خود را در بستن مسیر ترانزیت غیر قانونی مواد مخدر ثابت کرده است.
وی اضافه کرد قاچاقچیان مواد مخدر ثبات و صلح را در مرزهای شرقی جمهوری اسلامی ایران به خطر انداخته اند، از اینرو کشورمان اقدامات گسترده ای را برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تدارک دیده که بسیج نیروهای نظامی و انتظامی، افزایش سیستمهای نظارتی در مناطق مرزی، ایجاد هزاران کیلومتر خاکریز، کانال، دیوار بتونی و کشیدن سیم خاردار از جمله این اقدامات است.
اسحاق آل حبیب با اشاره به استقرار و فعالیت دو مرکز ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشورمان افزود: این مراکز ارتباطات مناسبی را با افسران رابط مبارزه با مواد مخدر در منطقه و کشورهای همسایه ایجاد نموده است.
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین در سطح منطقه ای همکاریهای خود در خصوص مبارزه با مواد مخدر را با کشورهای عضو اکو توسعه داده و همکاریهای سه جانبه میان ایران، افغانستان و پاکستان را تقویت کرده است.
معاون نمایندگی کشورمان در خصوص همکاریهای بین المللی کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر اسناد همکاریهای گسترده ای را امضاء نموده و بطور فعالانه در نشست ها و کنفرانسهای بین المللی مختلف شرکت می کند.
اسحاق ال حبیب با اشاره به اینکه برخی از مواد مخدر تولیدی در افغانستان از جمله مورفین نه تنها مصرف داخلی در ایران ندارد و حتی برای کشورهای همسایه هم تولید نمی شود، تاکید کرد: هدف اصلی تولید و قاچاق مواد مخدر کشورهای اروپائی است.
از اینرو، موضوع مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان یک مسئولیت مشترک نگریسته شود و هر کشوری بایستی سهمی از آن را بر عهده گیرد تا این مشکل بصورت دسته جمعی حل و فصل شود.
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در پایان ضمن تاکید مجدد بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این مشکل جهانی، آمادگی کشورمان را برای همکاری با دیگر کشورها برای حل قاطعانه این موضوع اعلام کرد.
اروپام 1908 شماره 113 ساعت 21:42 تمام
۰ نفر