۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936507
T T
۰ نفر
برنده یمنی جایزه صلح نوبل،جایزه خود را به مخالفان دولت یمن تقدیم کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 سیاسی.توکل کرمان.جایزه نوبل.یمن تهران - خانم توکل کارمان برنده یمنی جایزه صلح نوبل تاکید کرد: این اتفاق در حقیقت به معنای پیروزی فعالان سیاسی خواهان دمکراسی در یمن و دیگر کشورهای عربی است. این جایزه به آنان تعلق دارد و این امر پیامی به جهانیان مبنی بر پایان دوران دیکتاتوری در کشورهای عربی است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این فعال سیاسی که اخیرا در تظاهرات ضد علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن مدتی بازداشت بود، روز جمعه خاطر نشان ساخت که انقلاب مسالمت آمیز و به دور از خشونت مردمی تا زمان سرنگون کردن رژیم صالح ادامه خواهد یافت و فعالان سیاسی تا زمانی که به تمام خواسته ها و حقوق مشروع خود نرسند، دست از تلاش بر نمی دارند.
خانم کارمان در میدان تغییر صنعا گفت: این پیروزی در درجه اول متعلق به جوانان و درمرتبه بعد متعلق به همه یمنی هایی است که برای رسیدن به آزادی و کرامت انسانی تلاش می کنند و همه باید بدانند که ما به خون شهیدانمان خیانت نمی کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد، هیچ دیکتاتوری حریف مردم نیست و دیکتاتورها نمی توانند مردم را در هیچ جایی شکست دهند.
توکل کارمان (متولد استان تعز در سال 1979) نویسنده، ادیب، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و رییس سازمان روزنامه نگاران بدون مرز در یمن و از چهره های فعال در روند اعتراضات و انقلاب کنونی این کشور است.
از خانم کارمان به عنوان فعال فمنیست در یمن یاد می کنند.
وی افزایش نقش 30 درصدی زنان در هیات دولت یمن را خواستار است.
سه زن به نام های الن ج انسون سرلیف و لیما گبویی از لیبریا و خانم توکل کارمان از یمن، بطور مشترک برندگان جایزه صلح نوبل سال2011 میلادی معرفی شدند.
صویر/2041 1368** شماره 103 ساعت 20:15 تمام
۰ نفر