۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936433
T T
۰ نفر

افزایش بی سابفه نارضایتی از عملکرد اوباما

۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936433
افزایش بی سابفه نارضایتی از عملکرد اوباما ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 سیاسی.آمریکا.باراک اوباما.نظرسنجی تهران - نتایج یک نظرسنجی اخیر در آمریکا حاکی از کاهش شدید میزان محبوبیت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در میان مردم این کشور است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه آمریکایی کوینپیاک، بر اساس نتایج یک نظرسنجی اخیر که توسط این دانشگاه انجام گرفته است، به طور بی سابقه ای 55 درصد از مردم آمریکا از عملکرد اوباما به عنوان رییس جمهوری این کشور ناراضی هستند.
77 درصد از آمریکایی ها اعتقاد دارند اقتصاد این کشور در بحران است و از این میزان 44 درصد بر این باورند که اقتصاد آمریکا در حال بدتر شدن است.
این در حالی است که تنها 29 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می گویند در صورت انتخاب مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 اقتصاد آمریکا بهبود پیدا می کند.
48 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از نحوه عملکرد اوباما در قبال مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی ناراضی هستند.
پیتر ای. براون معاون مدیر موسسه نظرسنجی دانشگاه کوینپیاک در این رابطه اظهار داشت: رویه برای اوباما زیاد جالب نیست. نارضایتی از وی از تابستان تاکنون 9 درصد افزایش داشته است.
به گفته براون، میزان نارضایتی از رییس جمهوری آمریکا در ماه ژوئیه ( تیر / مرداد) 46 درصد، ماه سپتامبر (شهریور / مهر) 52 درصد و اکنون در ماه اکتبر ( مهر / آبان ) به 55 درصد رسیده است.
نکته دیگر بر اساس این نظرسنجی این است که 49 درصد آمریکایی ها بر این باورند که میت رومنی رقیب احتمالی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آتی عملکرد بهتری در قبال اقتصاد کشور خواهد داشت.
معاون موسسه نظر سنجی دانشگاه موینپیاک خاطر نشان کرد، رییس جمهوری آمریکا به عنوان کسی که قصد دارد مجددا در انتخابات پیروز شود در یک سطح سیاسی ناسالم قرار گرفته است. رویکرد مردم آمریکا نسبت به وی به طور آشکاری به نگاه مردم نسبت به اقتصاد ارتباط دارد.
همچنین بر اساس این نظر سنجی، 51 درصد مردم آمریکا جرج دبلیو بوش رییس جمهوری پیشین این کشور را نیز همچنان یکی از عوامل بحران اقتصادی در آمریکا می دانند.
براون در این رابطه گفت: چالش سیاسی برای اوباما این است که رای دهندگان را متقاعد کند، رقیب جمهوریخواه وی عملکردی مانند بوش خواهد داشت.
وی تاکید کرد، این واقعیت که رای دهندگان نسبت به این موضوع که در صورت انتخاب مجدد اوباما اقتصاد کشور بهبود پیدا می کنند، تردید دارند، نشانه خوبی برای رییس جمهوری آمریکا نیست.
مترجمام1368**/9200 شماره 029 ساعت 09:29 تمام
۰ نفر