۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936336
T T
۰ نفر
آفریقای جنوبی از تصویب نشدن قطعنامه علیه سوریه استقبال کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 سیاسی.آفریقای جنوبی.شورای امنیت.سوریه تهران - وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی با صدور بیانیه ای، ضمن استقبال از تصویب نشدن قطعنامه آمریکا و متحدانش علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، هدف چنین اقداماتی را انجام اقدام برای سرنگونی دولت های قانونی خواند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز پنجشبه از ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی گزارش داد: در این بیانیه با ابراز نگرانی از تهیه این قطعنامه، اعلام شده است، چنین قطعنامه هایی نباید زوایا و دستورکار پنهانی علیه تغییر یک دولت قانونی را دربر داشته باشد.
وزارت امورخارجه آفریقای جنوبی که نماینده این کشور در شامگاه سه شنبه گذشته، به پیش نویس قطعنامه تحریم علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، رای ممتنع داده بود دراین زمینه افزود: در این اواخر شاهد سوء استفاده از تصویب قطعنامه های شورای امنیت و اقداماتی فراتر از فرامین ترسیم شده درچارچوب سازمان ملل، بوده ایم.
وزارت خارجه افریقای جنوبی در این بیانیه همچنین اعلام کرد: پیش نویس ارائه شده از سوی غرب برای اعمال اقدامات تنبیهی علیه سوریه، هدفی برای بی ثباتی بین سایر همسایگان این کشور خاورمیانه ای بوده است .
برپایه این گزارش، آفریقای جنوبی همراه چین، روسیه و سایر کشورهای جهان، غرب و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به سوء استفاده از قطعنامه های سازمان ملل درانجام عملیات نظامی در لیبی متهم کرده اند.
پیش نویس قطعنامه ضد سوری دولت های غربی توسط چین و روسیه وتو شد.
صویر 1516**5981**1302** شماره 065 ساعت 13:30 تمام
۰ نفر