۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936096
T T
۰ نفر
اتحادیه عرب از حملات صهیونیستها به اماکن مقدس ابراز نگرانی کرد ..............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/1390 سیاسی.رژیم صهیونیستی.اتحادیه عرب قاهره - اتحادیه عرب روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از حملات نژاد پرستانه و غیرقابل توجیه صهیونیست ها به اماکن مقدس و آتش زدن مساجد در فلسطین اشغالی از سوی صهیونیست های تندرو به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا، در این بیانیه این حملات در چارچوب سیاست نژاد پرستانه و مستمر اسرائیل از سال 1948 تاکنون عنوان شده و آمده است: صهیونیست ها در این سال ها مساجد، کلیساها و مقبره های مسلمانان را با هدف از بین بردن یاد فلسطین مورد حمله قرار دادند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه فلسطینیان در طول تاریخ با تلاش و پشت کار و هزینه های زیاد شهرها، مساجد و کشتزارها را ساختند و این اماکن شاهدی بر تمدن کهن آنها است، آمده است: ;این حملات در سایه نژاد پرستی روز افزون اسرائیل انجام می گیرد. ; بیانیه می افزاید: قوانین تصویب شده از سوی کنست (پارلمان) اسرائیل که تاکنون به 16 قانون بر ضد فلسطینیان 1348 رسیده باعث مصادره بسیاری از خانه های آنها و مانع از بازگشت بسیاری از فلسطینیان شده و این زمین ها و خانه ها به نحو نژاد پرستانه ای به یهودیان واگذار شده است.
در بیانیه اتحادیه عرب با اشاره به اینکه این نخستین جنایت نژاد پرستانه از سوی صهیونیست های تندرو نیست آمده است: پیش از این مسجد حاج عبدالله در حلیصا در حیفا و مسجد البحر در طبریا آسیب دیده و تلاش برای آتش زدن مسجد حسن بیگ در یافا صورت گرفته است و این جنایت ها تنها با همدستی آشکار دستگاه های امنیتی اسرائیل انجام شده است.
در این بیانیه، رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی آن مسئول این جنایت ها معرفی و از سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن به ویژه یونسکو، کمیته چهار گانه و نهادهای مدعی حقوق بشر خواسته شده است برای جلوگیری از تکرار این جنایت ها به نحو قاطعانه و آشکار موضعگیری کنند.
در پایان این بیانیه تاکید شده است که سکوت در برابر صهیونیست های تندرو و اصرار رژیم صهیونیستی بر احداث شهرک های یهودی نشین در سرزمین های فلسطینی اولین مشوق تروریسم و نژادپرستی است و این جنایت ها باعث شعله ور شدن خشونت، درگیری و تندروی و باعث نابوی هرگونه زمینه برقراری صلح در منطقه خواهد شد.
صهیونیست ها روز گذشته (دوشنبه) یک مسجد را در روستای بدوین در شمال فلسطین اشغالی به آتش کشیدند. خبرگزاری رویترز به نقل از فواد زنگریه' امام جماعت روستای 'بدوین' گزارش داد که صیهونیست ها مسجد روستا و کتاب ها و قرآن های موجود در این مکان را به آتش کشیدند. صهیونیست ها ماه گذشته میلادی نیز دو باب مسجد را در فلسطین آتش زدند. مترجمام.**1439**1740
۰ نفر