۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936014
T T
۰ نفر
شمار مخالفان کرد دستگیر شده در استانبول به 83 تن رسید .....................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/1390 سیاسی."پ.ک.ک" آنکارا - شمار مخالفان کرد دستگیر شده در شهر استانبول در روز سه شنبه به 83 تن رسید.
به گزارش ایرنا، پلیس ترکیه روز سه شنبه در عملیاتی گسترده و همزمان در دهها نقطه از شهر استانبول دستگیری مخالفان کرد این کشور را آغاز کرد. صبح امروز منابع خبری ترکیه از دستگیری 60 تن و ادامه این عملیات خبر دادند .
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز دقایقی پیش گزارش داد، شمار دستگیر شدگان به 83 تن رسیده است. دستگیر شدگان که گفته می شود عضو شاخه جوانان و فعالان شهری حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ( پ.ک.ک) موسوم به (ک.ج.ک) می باشند، به تلاش برای ایجاد اغتشاش و جذب نیرو برای این سازمان تروریستی متهم شده اند. پلیس ترکیه هفته گذشته نیز 55 نفر از اعضای این حزب را در شهرهای مختلف ترکیه با همین اتهام دستگیر کرده بود. روز اول سپتامبر / دهم شهریور / نیز به مناسبت روز جهانی صلح گروهی از طرفداران حزب صلح و دمکراسی که به هواداری از کردهای مخالف ترکیه اشتهار دارد، در استانبول تظاهرات کردند که این تظاهرات موجب بروز درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان شد و دهها نفر دستگیر شدند. طی سه ماه گذشته تنش بین نیروهای دولتی ترکیه و مخالفان کرد این کشور تشدید شده است. خاورم ** 2010**230
۰ نفر