۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7935987
T T
۰ نفر

زندانیان در وضعیت نابهنجاری بسر می برند

۱۲ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7935987
زندانیان در وضعیت نابهنجاری بسر می برند .......................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/07/1390 سیاسی.خارجی.امارات.زندان تهران - وکیل مدافع پنج فعال سیاسی زندانی در امارات اعلام کرد: موکلانم در وضعیت بسیار نابهنجاری در زندان ابوظبی بسر می برند .
; محمد الرکن ; وکیل این زندانیان سیاسی در گفت و گو با چند نفر از خبرنگاران گفت: فعالان سیاسی با دست و پاهای بسته در زندان عمومی ابوظبی موسوم به زندان مرکزی ; الوثبه ; بسر می برند.
وی اضافه کرد: وضعیت عمومی پنج نفر زندانی نابسامان بوده و در زندان مورد اهانت و تحت فشار روحی قرار گرفته اند .
وی گفت : این پنج زندان سیاسی طی چند ماه اخیر که در زندان هستند ، از حداقل حقوق انسانی محروم بوده و حتی به خانواده هایشان اجازه ملاقات با آنان داده نشده است .
جلسات دادگاه پنج فعال سیاسی در امارات هفته جاری در دادگاه عالی فدرال در ابوظبی جریان دارد .
این پنج زندانی از خواستاران مشارکت فعال و فراگیر مردم در روند سیاسی امارات هستند .
;احمد منصور ; فعال حقوقی ، ;ناصر بن غیث ; استاد شعبه دانشگاه ;سوربن ; فرانسه در ابوظبی، ;فهد سالم الشحی ; ، ;حسن علی الخمیس ; و ;احمد عبدالخالق ; از فعالان اجتماعی و سیاسی در امارات هستند که خواهان اصلاحات سیاسی در دستگاه حاکمیت این کشور شده اند .
این پنج نفر در راس امضا کنندگان یک نامه سرگشاده به رییس امارات بودند که خواهان اصلاحات سیاسی در دستگاه حاکمیت این کشور شده اند.
در این نامه که از سوی حدود 130 فعال اجتماعی و حقوقی در امارات به امضا رسیده بود، از رییس حکومت امارات در خواست شد که انتخابات فراگیر و آزاد در این کشور برگزار کند.
دادستان کل امارات اتهام این افراد را به خطر انداختن امنیت ملی و اهانت به رییس امارات و ولیعهد ابوظبی اعلام کرده است.
چند سازمان بین المللی دفاع حقوق از بشر اخیرا در بیانیه مشترکی خواستار آزادی بدون قید و شرط این پنچ فعال سیاسی در امارات شدند.
این سازمان ها با فشار بر دولت امارات موافقت حضور یک ناظر بین المللی حقوق بشر در دادگاه این فعالان سیاسی اماراتی را اخذ نموده و ; جینی پاسکوریلا ; را به این منظور به ابوظبی اعزام کرده اند.
جینی پاسکوریلا نیز پس از پایان یکی از نشستهای دادگاه فدرال ابوظبی تاکید کرد : آنچه هم اکنون در محاکمه پنج فعال سیاسی در امارات می گذرد تنها یک تئاتر سیاسی است و این دادگاه فقط جنبه تشریفاتی دارد و مجازات متهمان از قبل تعیین شده است.
خاورم**2041**1651
۰ نفر