۶ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7934757
T T
۰ نفر
نماینده مجلس ایران خواستارارتقاء همکاریهای آموزشی ایران و پاکستان شد ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/1390 فرهنگی.پاکستان.ایران اسلام آباد - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار ارتقاء سطح همکاری‌ها میان ایران و پاکستان در زمینه آموزش و پرورش شد.
"محمد حسن دوگانی" روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس سازمان همکاریهای فرهنگی، آموزشی و علمی کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی "آیسسکو" در گفت و گو با ایرنا همکاری دو کشور دراین زمینه را رضایت بخش توصیف کرد.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی و همکاری متقابل در این زمینه در قالب تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور، نقش بسزایی در ارتقاء این امر ایفا می کند.
نماینده مردم فسا در مجلس شواری اسلامی همچنین معتقد است همکاری میان ایران و پاکستان در جهت منافع دو کشور بوده و دو طرف خواستار افزایش روابط به‌خصوص در زمینه آموزش و پرورش هستند.
عضو کمیسیون آموزشی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران یکی از شاخص ترین کشورهای اسلامی است که امر آموزش در آن در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد.
وی افزود: جمهوری اسلامی در تلاش است تا بخش آموزشی خود را در تمامی زمینه‌ها توسعه داده و هم اینک در راستای اجرایی شدن این مهم، در حال توسعه مدارس تخصصی و دانشگاه های خود می‌باشد.
دوگانی گفت: در همین زمینه،ایران، طرحی به منظور ارتقاء بخش آموزش و پرورش به اجرا در آورده که ظرف مدت پنج سال در این زمینه به حداکثر آمادگی خود می‌رسد.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی بعمل آمده ایران درنظر دارد اولین کشور منطقه باشد که دارای دستاوردهای علمی قابل توجه در منطقه بوده و به همین منظور راهکارهای جدیدی را در مجلس و دولت برای تقویت بخش آموزش و پرورش در کشورمان به تصویب رسانده است.
این کارشناس مسائل آموزشی و برنامه ریزی گفت: ما درحال ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه ها هستیم و قصد داریم تا بودجه ای در حدود سه درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیقات و 15 درصد آن را صرف آموزش عمومی کنیم.
نماینده مجلس ایران در پایان یادآور شد: در چهار سال گذشته مبلغ پنج میلیارد دلار در ایران برای ساخت مدرسه‌ هزینه و نیز برای ساخت مدارس ابتدایی در طول سه سال آینده مبلغ 250 میلیون دلار درنظر گرفته شده است.
هم اینک ایران مجموعا دارای 18 میلیون دانش آموز و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد، 4میلیون آن را دانشجویان دانشگاه ها تشکیل می دهند.
آساق**1095**1789**1392
۰ نفر