۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933647
T T
۰ نفر
احتمال بروز درگیری میان کولی ها و نیروهای پلیس انگلیس ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 اجتماعی.انگلیس.کولی ها لندن - با پایان مهلت داده شده به گروهی از کولی های انگلیسی برای تخلیه یک مزرعه واقع در جنوب شرق این کشور و تاکید کولی ها به مقاومت در مقابل حکم تخلیه صادر شده علیه آنها، وضعیت در مزرعه موسوم به دیل فارم متشنج گزارش شده و منابع خبری و شاهدان عینی از احتمال بروز درگیری خبر می دهند به گزارش ایرنا، صدها نفر از کولی های ساکن این مزرعه و همچنین دهها نفر از فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر که به حمایت از کولی ها در دیل فارم حضور دارند، تاکید کرده اند که در برابر ماموران اجرای حکم تخلیه مقاومت خواهند کرد.
ساکنان مزرعه دیل فارم که از حدود ده سال پیش در این محل اقامت دارند، از شب گذشته دروازه های مزرعه را بسته اند و حتی برخی گزارش ها از سنگربندی و ایجاد مانع در اطراف این مزرعه حکایت دارد.
حکم تخلیه قرار بود از ساعت هشت بامداد امروز به وقت محلی اجرا شود ولی شبکه اسکای نیوز انگلیس از تاخیر چند ساعته در آغاز عملیات پاکسازی این مزرعه خبر داد.
در حال حاضر پلیس جاده های منتهی به مزرعه دیل فارم را مسدود کرده و تعداد زیادی مامور پلیس نیز در منطقه حضور دارند. یک فروند بالگرد که ظاهرا متعلق به نیروهای پلیس است از صبح امروز بر فراز این مزرعه در پرواز است.
این مزرعه حدود شش جریب وسعت دارد و کولی ها از حدود ده سال پیش کانکس ها و خانه های پیش ساخته ای را برای زندگی خود در آن مستقر کرده اند. این مزرعه طی سال های اخیر موضوع اختلاف و شکایت شهرداری و شورای شهر بازیلدون در منطقه اسکس و کولی ها بوده است.
در پی بالاگرفتن اختلافات میان دو طرف، کولی ها دولت را به نقض حقوق بشر و پاکسازی نژادی متهم کردند.
در حالی که مقامات محلی اعلام کرده اند در صورت عدم خروج داوطلبانه کولی ها از این محل، به زور متوسل خواهند شد، یک سخنگوی کولی های ساکن در دیل فارم یکشنبه شب به خبرنگاران گفت: ما تا آخرین لحظه از خانه های خود دفاع خواهیم کرد و تسلیم تصمیم ناعادلانه مسئولان نخواهیم شد.
خانم کاتلین مک کارتی افزود: ما هنوز امیدواریم مسئولان وضعیت ما را درک کنند و به این نتیجه برسند که ما هم انسان هستیم نه حیوان.
وی تاکید کرد: ما به صورت مسالمت آمیز مقاومت خواهیم کرد، ما خود را به خانه هایمان زنجیر خواهیم کرد تا نتوانند اخراج مان کنند.
این سخنگو اظهارداشت: موضوع کمربند سبز بهانه ای بیش نیست، اکنون موضوع کینه ورزی و نقض حقوق بشر مطرح است.
خانم مک کارتی از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواست شخصا در این موضوع مداخله کند و از مسئولان محلی بخواهد از اخراج اجباری کولی ها خودداری کنند.
شهرداری منطقه بازیلدون نیز یکشنبه شب اعلام کرد مقدمات لازم را برای شروع پاکسازی مزرعه دیل فارم فراهم کرده و قصد عقب نشینی هم ندارد.
مقامات شهرداری و شورای شهر بازیلدون ساخت و ساز و مستقر کردن کانکس های مسکونی در مزرعه دیل فارم را غیر قانونی می دانند و با توجه به رای دادگاه قصد دارند با اخراج اجباری کولی ها به این پرونده ده ساله پایان دهند.
منابع خبری گزارش داده اند که تعدادی از فعالان مدنی و حامیان کولی ها از چند روز پیش در مزرعه دیل فارم حضور یافته و خواستار تجدیدنظر دولت در اخراج اجباری ساکنان این مزرعه شده اند.
آنان تاکید دارند که با اخراج اجباری کولی ها دهها کودک مدرسه ای که سال ها است در مدارس این منطقه تحصیل می کنند، مجبور به ترک تحصیل خواهند شد، همچنین تعدادی از ساکنان این مزرعه مسن و بیمار هستند و به هیچ وجه توان جا به جا شدن را ندارند.
در همین حال پلیس منطقه اسکس به حالت آماده باش درآمده و اعلام کرده است که با حضور گسترده در مزرعه دیل فارم و مناطق اطراف از مقامات محلی در اجرای قانون پشتیبانی خواهد کرد.
آخرین تلاش های قضایی کولی ها اوایل ماه جاری ناکام ماند و دادگاه عالی انگلیس تقاضای آنها را برای جلوگیری از اجرای حکم تخلیه نپذیرفت.
در پی تایید نهایی حکم تخلیه توسط دستگاه قضایی و تصمیم مقامات برای اجرای آن، سازمان ملل متحد نیز از دولت انگلیس خواست از اخراج اجباری کولی ها از محل اقامت شان خودداری کند.
'کمیته امحاء تبعیض نژادی ' سازمان ملل متحد حدود دو هفته پیش در بیانیه ای گفت: اخراج اجباری بیش از 400 نفر از کولی ها از مزرعه 'دیل فارم ' تاثیرات منفی بر زندگی آنها خواهد داشت.
بیش از 80 خانواده کولی انگلیسی از حدود 10 سال پیش در این مزرعه که در 70 کیلومتری شمال شرق لندن واقع است زندگی می کنند.
'کمیته امحاء تبعیض نژادی ' سازمان ملل در بیانیه خود از دولت انگلیس خواسته بود که طرح اخراج اجباری کولی ها را تا زمان یافتن یک محل مناسب دیگر برای اقامت آنان متوقف کند. مقامات دولتی همچنین باید حقوق آنها را محترم بشمارند.
'اخراج اجباری این خانواده ها در شرایط فعلی زندگی آنان بویژه کودکان و سالمندان را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.' بیانیه افزوده بود: کولی ها و بی خانمان ها از قبل با تبعیضات و دشمنی های زیادی در جامعه مواجه بوده اند و ما عمیقا نگران هستیم که اخراج اجباری آنان از محل سکونت شان این تبعیضات را گسترده تر بکند.
وزارت شوراهای محلی دولت انگلیس در پاسخ به بیانیه کمیته امحاء تبعیض نژادی سازمان ملل گفت: دادگاه های انگلیس در یک روند طولانی قضایی حضور کولی ها در 'دیل فارم ' را نقض کننده قوانین و طرحهای مربوط به توسعه آن منطقه تشخیص داده و به همین دلیل حکم به تخلیه آن محل داده اند.
این وزارتخانه باردیگر تاکید کرد که شورای محلی منطقه 'بازیلدون ' در ' اسکس ' هم اکنون از اختیار قانونی برای تخلیه کولی ها برخوردار است.
تعدادی از هنرمندان انگلیسی نیزاز حقوق کولی ها حمایت کرده و از دولت خواسته اند طرح اخراج اجباری آنها را متوقف کند.
ساکنان مزرعه دیل فارم و حامیان آنها پلاکاردهای متعددی را در ورودی های این مزرعه نصب کرده اند که بر روی برخی از آنها نوشته شده است: ما مقاومت خواهیم کرد، ما خانه هایمان را ترک نمی کنیم، پاکسازی نژادی را متوقف کنید، خانه های ما حق انسانی ما هستند، اجرای حکم تخلیه را متوقف کنید، دیل فارم را نجات دهید و ...
اروپام 345** شماره 106 ساعت 13:10 تمام
۰ نفر