۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933621
T T
۰ نفر
فرمانده نظامی سابق ارتش لیبی: گردان دوهزار نفری از قذافی حمایت می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 اجتماعی.الجزایر.لیبی.معمر قذافی الجزیره - یک فرمانده نظامی سابق ارتش قذافی به روزنامه الفجر چاپ الجزایر، گفت که یک گردان دو هزار نفری که مجهز به انواع اسلحه هستند ماموریت حفاظت از جان معمر قذافی را برعهده دارند.
به گزارش ایرنا به نقل از روز دوشنبه روزنامه الفجر، وی که خواستار افشا نشدن نامش شد، تاکید کرد که این گردان هنوز وارد عملیات جنگی با انقلابیون لیبی نشده است وتنها ماموریت حفاظت از جان قذافی را به عهده دارد.
به گفته وی هنگام بروز تحولات جدید در لیبی وقدرت گرفتن انقلابیون این کشور به دستور سیف الاسلام فرزند قذافی طرح تشکیل این گردان صادر شد.
وی با اشاره به توانمندی ارتش سابق لیبی، تاکید کرد بنابه دستور قذافی به دلیل هراس از کودتا علیه وی، ارتشیان این کشور حق استفاده از برخی سلاح های مدرن را نداشتند واین امر سبب شد هنگام حمله انقلابیون به شهرهای مهم، نیروهای ارتشی توانایی مقابله با آنان را نداشتند.
این فرمانده ارتش سابق لیبی در ادامه تصریح کرد که قذافی به منظور مقابله با انقلابیون دستور استفاده از موشک های سنگین را صادر کرده بود که اغلب ارتشیان به منظور جلوگیری از خونریزی اقدام به این کار غیر انسانی نکردند.
مکان اختفای معمر قذافی دیکتاتور لیبی همچنان نامعلوم است و گفته می شود نیروهای طرفدار وی با فرماندهی پسرشسیف السلام در شهرهای سرت و بنی ولید به مقاومت و نبرد می پردازند.
خاورم ** 1200 1446** 1446** شماره 080 ساعت 11:55 تمام
۰ نفر