۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933265
T T
۰ نفر

اختصاصی/ مدیر رادیو صدای اسلام فیلیپین:

۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933265
اختصاصی/ مدیر رادیو صدای اسلام فیلیپین: جریان بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان خاموش شدنی نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 سیاسی.بیداری اسلامی.فیلیپین.خاورمیانه کوالالامپور - مدیر رادیو صدای اسلام فیلیپین با تاکید بر اینکه خواسته آمریکا و صهیونیست ها برای فرونشاندن موج بیداری اسلامی شکست خواهد خورد، گفت: جریان بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان خاموش شدنی نیست.
نجیب رسول روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: در نهایت این موج بیداری اسلامی جریان غالب در منطقه شده و به حضور مستکبران و دیکتاتوران در منطقه پایان خواهد داد.
نجیب رسول در ادامه در خصوص گسترش بیداری اسلامی در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه، اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان امری جدی و واقعیتی انکارناپذیر است که حتی غربی ها نیز به آن واقف بوده و از آن هراس دارند.
مدیر رادیو صدای اسلام فیلیپین با اشاره به تاریخ 60 سال گذشته کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: بیشتر کشورهای اسلامی پس از رهایی از استعمار گرفتار ایدئولوژی های ساختگی شدند و از اصل خود که همان اسلام بود، دور افتادند.
وی در ادامه افزود: برخی از کشورهای اسلامی به اردوگاه کمونیسم گرایش پیدا کردند و سیاست های سوسیالیستی را در پیش گرفتند و برخی دیگر نیز به دامن غرب افتادند و سیاست های لیبرال دمکراسی را سرلوحه خود قرار دادند.
این اندیشمند مسلمان فیلیپینی تصریح کرد: آنچه اکنون در کشورهای اسلامی با عنوان بیداری اسلامی مشاهده می شود در واقع نتیجه ناکامی ایدئولوژی های غیر اسلامی در جهان اسلام است.
وی همچنین اظهار داشت: امروز مسلمانان از اجرای ایده های سوسیالیستی و لیبرالیستی نتیجه ای جزعقب ماندگی اقتصادی و تحقیر سیاسی در برابر غرب و رژیم صهیونیستی ندیده اند. در واقع استعمار کهن با تغییر چهره و با شعارهای جذاب دوران استعمار جدید این کشورها را در 60 سال گذشته رقم زده است.
نجیب رسول شعارهای انحرافی مانند ملی گرایی عربی و قبیله گرایی را از دیگر عوامل تسریع کننده بیداری اسلامی اخیر دانست و گفت: مسلمانان به این باور دست یافته اند که با ملی گرایی و قومیت گرایی نمی توانند بر هیچیک از مشکلات خودشان غلبه کنند و شعارهایی مانند ناسیونالیسم عربی نتوانسته است فلسطین را نجات دهد.
وی افزود: تاکید بر ناسیونالیسم عربی باعث شد تا مسلمانان از قدرت درونی اسلام در ایجاد اتحاد میان آنان در برابر دشمنان شان محروم شوند.
مدیر رادیو صدای اسلام فیلیپین ادامه داد: مسلمانان امروز پس از آزمودن ایدئولوژی های غربی و شرقی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه نجات بازگشت به آموزه های اسلامی است. دمکراسی محض و خالی از مبانی اسلامی دیگر برای ملت های مسلمان جذابیتی ندارد.
این اندیشمند فیلیپینی خاطرنشان کرد: گرچه آمریکا و متحدان غربی اش تلاش می کنند تا موج بیداری اسلامی را که به قیام های سراسری در کشورهای اسلامی منجر شده از مسیر اصلی خود خارج کنند، اما هوشیاری و تجربه های گذشته مسلمانان مانع از چنین اتفاقی خواهد شد.
نجیب رسول گفت: اکنون مسلمانان اراده کرده اند تا سرنوشت شان را خودشان بدست بگیرند. جوانان مسلمان با سرنگون کردن رهبران وابسته، به قدرت خود آگاهی یافته اند. علاوه بر این سیاست های اشغال و کشتار آمریکا در کشورهای اسلامی مانند عراق، افغانستان، سومالی، بحرین و لیبی چهره منفوری از غرب در نزد مسلمانان ایجاد کرده و باعث آگاهی بیشتر آنان شده است.
نجیب رسول با اشاره به ضرورت تقویت جبهه اسلامی در منطقه و جهان گفت: ضعف کشورهای اسلامی و ترس سردمداران وابسته آنها تا کنون مانع از ایجاد اتحاد میان مسلمانان و دستیابی به حقوق واقعی شان بوده است اما اکنون به نظر می رسد انرژی آزاد شده جوانان مسلمان در کشورهای اسلامی مهار نشدنی باشد.
وی با اشاره به ضرورت هوشیاری مسلمانان در شرایط کنونی، اظهار داشت: مسلمانان در کشورهای اسلامی باید نسبت به توطئه های پیچیده و خطرناکی چون ایجاد اختلافات مذهبی و قومی میان خود هوشیار باشند. یکی از راه های تضعیف و انحراف این بیداری اسلامی ایجاد بی نظمی و هرج و مرج در این کشورهاست تا در پناه آن بار دیگر این کشورها را بوسیله دیکتاتورهای دست نشانده ای که از مسیر به ظاهر دموکراتیک بر سر کار می آیند به سلطه خود در آورند و چنانچه در این مسیر ناکام شوند بر آتش اختلافات و تفرقه در این کشورها دامن خواهند زد تا زمینه تجزیه این کشورها را فراهم آورند.
آساق 335** شماره 086 ساعت 12:37 تمام
۰ نفر