۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933245
T T
۰ نفر

ارزش سهام داکس آلمان به زیر پنجهزار رسید

۲۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7933245
ارزش سهام داکس آلمان به زیر پنجهزار رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/26 اقتصاد.آلمان.سهام برلین - ارزش داکس شاخص سهام بازار بورس فرانکفورت مهمترین بازار سهام آلمان صبح روز دوشنبه با سقوط همراه شد و به زیر پنجهزار رسید.
به گزارش ایرنا، شروع بازار سهام آلمان روز دوشنبه با شوک همراه بود و طی آن ارزش داکس شاخص سهام این بازار به چهارهزار و 993 امتیاز رسید که این رقم در نوع خود بی سابقه است.
کاهش ارزش داکس در ساعات پایانی هفته گذشته بیش از 5/3 در صد بود و این میزان سقوط از ژوییه سال2009 )تیرماه 1388) تاکنون بی سابقه بوده است.
طرح دوباره احتمال ورشکستگی دولت یونان که اواخر هفته گذشته اعلام شد، مهمترین عامل کاهش ارزش سهام در بازارهای مالی آلمان اعلام شده است.
دلیل دیگر آن نیز استعفای یورگن اشتارک رییس کارشناسان بانک مرکزی اروپا و تحلیل کومرزبانک آلمان مبنی بر احتمال تشدید بدهی های دولتی در برخی کشورهای اروپایی اعلام شده است.
از سوی دیگر امروز قرار بود اویل رین کمیسر پولی اتحادیه اروپا یک کنفرانس خبری برگزار کرده گزارشی درباره اوضاع مالی کشورهای عضو یورو ارائه کند که این نشست نیز لغو شد.
ارزش سهام بانک ها در بازار سهام آلمان نیز بنا برگزارش ها در حال سقوط است.
دولت یونان چندی پیش تحت فشار اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا تصمیم به اجرای اقداماتی برای کاهش هزینه ها و کسب درآمد از جمله از طریق مالیات ملکی گرفت که به نظر می رسد تردیدها نسبت به این توانایی آتن افزایش یافته و امکان اینکه دیگر بتوان جلوی ورشکستگی یونان را گرفت، بعید است.
دولت یونان اعلام کرده است که فقط تا اخر ماه اکتبر ( 9آبان ) می تواند حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان این کشور را پرداخت کند .
به نوشته برخی رسانه های آلمان، وزارت دارایی این کشور خود را برای مقابله با چنین وضعی احتمالی در خصوص یونان آماده می کند. احتمال اینکه یونان از جمع کشورهای یورو خارج شود وجود دارد.
اروپام 1479**250** شماره 066 ساعت 11:55 تمام
۰ نفر