۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7927247
T T
۰ نفر
اردنی ها اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/30 سیاسی.تظاهرات کنندگان اردنی.سفیر اسرائیل تهران- اردنی ها با برگزاری تظاهرات در خیابانهای منتهی به سفارت اسرائیل در امان، اخراج سفیر آن رژیم را خواستار شدند.
پایگاه خبری سی. ان. ان اعلام کرد: مازن الساکت وزیر کشور اردن که تلاش داشت دهها معترض اردنی را که در خیابان های اطراف سفارت اسرائیل تحصن کرده بودند، پراکنده کند ناکام ماند و معترضان توانستند حدود دو ساعت در این محل تحصن کرده و اخراج سفیر اسرائیل از امان و تعطیلی سفارت آن را خواستار شوند.
تظاهرات کنندگان اردنی در میان حضور نیروهای انتظامی اردن توانستند به سمت میدان نزدیک به مسجد الکالوتی درمرکز امان و در نزدیکی سفارت اسرائیل حرکت کرده و علیه اسرائیل شعار داده و اخراج سفیر او را خواستار شوند.
معترضان با در دست داشتن پرچم اردن، فلسطین و مصر حضور سفیر اسرائیل در کشورشان را محکوم کرده و علاوه بر اخراج وی، لغو پیمان صلح با اسرائیل را خواستار شدند.
تظاهرات کنندگان اردنی همچینن همبستگی خود را با انقلاب مصری ها اعلام و حمله اسرائیل به مرزهای مصر و تیراندازی و کشتن چند سرباز این کشور را محکوم کردند.
این تحصن با فراخوان نیروهای جوان و احزاب مختلف در فیس بوک برگزار شد.
با ادامه تحصن معترضان اردنی، نیروهای انتظامی با پشتیبانی دهها نیروی ضد شورش محل حضور معترضان را به محاصره در آورده و خودروهای نظامی در این محل به رفت و آمد پرداختند.
یک شرکت کننده سوئدی در این تحصن نیز به شبکه سی.ان.ان گفت که خواسته های معترضان را تایید می کند.
صویر1110** شماره 066 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر