۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926751
T T
۰ نفر

رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه:

۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926751
رییس مرکز انرژی و امنیت روسیه: نیروگاه هسته ای بوشهر ایران در مرکز همکاری های دو کشور قرار دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/27 اقتصاد.روسیه.ایران.نیروگاه هسته ای بوشهر مسکو - رییس مرکز امنیت و انرژی روسیه و سردبیر مجله باشگاه اتمی این کشور در گفت و گو با رادیو دولتی صدای روسیه اعلام کرد: نیروگاه هسته ای بوشهر در مرکز همکاری های ایران و روسیه قرار دارد و برای دو کشور حائز اهمیت فراوان است.
به گزارش ایرنا، آنتون خلوپکوف، روز پنجشنبه در گفت و گو با این رادیو گفت: تمام مقدمات برای راه اندازی نیروگاه بوشهر برای تولید برق و پیوستن آن به شبکه برق ایران انجام گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر برای تولید برق در هفته های آینده صورت خواهد گرفت.
رییس مرکز امنیت و انرژی روسیه ادامه داد: نتیجه اصلی همکاری های ایران و روسیه در نیروگاه بوشهر، بیانگر این واقعیت است که کارهای مقدماتی در آن در مرحله پایانی قرار دارد و به رغم اینکه ، این طرح در 16 سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه بود، تکمیل شده است.
این کارشناس ارشد هسته ای روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: تکمیل طرح نیروگاه هسته ای بوشهر از نظر سیاسی هم برای روسیه حائز اهمیت فراوان است و این واقعیت را نشان می دهد که مسکو شریک مطمئن در عرصه انرژی هسته ای است و برای اجرای دشوارترین طرحها از نظر فنی و ساخت نیروگاههای هسته ای پیشرفته آمادگی دارد.
رییس مرکز امنیت و انرژی روسیه اخیرا درباره نیروگاه هسته ای بوشهر گفته بود که این نیروگاه یک مرکز هسته ای صلح آمیز ویژه تولید برق است و هیچ تهدیدی برای نظام منع گسترش سلاح اتمی نیست.
اروپام **2047**518**2242** شماره 073 ساعت 14:13 تمام
۰ نفر