۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926750
T T
۰ نفر

اختصاص 2 میلیارد فرانک سوئیس به اقتصاد این کشور

۲۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926750
اختصاص 2 میلیارد فرانک سوئیس به اقتصاد این کشور ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/27 اقتصاد.خارجی.سوئیس تهران - دولت سوئیس 2 میلیارد فرانک سوئیس برای حمایت از اقتصاد این کشور اختصاص می دهد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری یورو نیوز روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود : صادرکنندگان کالا و فعالان در صنعت گردشگری از مهمترین دریافت کنندگان این کمک مالی هستند.
سوئیس بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی نه تنها کسری بودجه ندارد، بلکه حدود 2 میلیارد و 500 هزار فرانک سوئیس مازاد بودجه در سال جاری میلادی دارد که همین مازاد بودجه می تواند نیاز مالی صندوق اختصاص یافته حمایتی را تامین کند.
یوهان اشنایدر آمان وزیر اقتصاد سوئیس در این باره گفت : این کمک در اختیار شرکت هایی قرار می گیرد که بیش از بقیه از قویتر شدن واحد پول سوئیس ضرر کرده اند که صادرکنندگان و شرکت های فعال در صنعت گردشگری در این گروه قرار می گیرند.
ارزش فرانک سوئیس در هفته گذشته بر خلاف دلار آمریکا و یورو رشد بی سابقه ای داشت. این خبر خوبی برای صادرکنندگان کالا نیست. چرا که درآمد آنها اغلب به صورت ارزهای خارجی است که ارزش آن کمتر شده است.
یورو نیوز افزود : نگرانی دیگر مقام های سوئیسی ، تقاضای بی سابقه برای خرید فرانک در بازار است. با شدت گرفتن بحران یورو و نگرانی از اقتصاد آمریکا ، واحد پولی فرانک برای خریدارانی که در شرایط کنونی به دنبال سرمایه ای امن هستند بیش از گذشته جذابیت یافته است.
صویر ** 9053 1446** شماره 072 ساعت 14:05 تمام
۰ نفر