۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926565
T T
۰ نفر
منبع آگاه سوری از دستگیری اتباع خارجی در منطقه لاذقیه خبر داد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/26 سیاسی.خارجی.سوریه.الرمل الجنوبی دمشق - یک منبع آگاه سوری اعلام کرد: نیروهای امنیتی و ارتش سوریه توانستند با انجام عملیات کیفی در منطقه رمل جنوبی از توابع استان لاذقیه در غرب سوریه شمار زیادی از افراد مسلح و اتباع خارجی را دستگیر کنند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود ، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سوریه افزود: از بین افراد دستگیر شده افرادی با ملیت های مختلف سومالیایی، عراقی، پاکستانی و افغان وجود دارند که به عناصر مسلح مخالف نظام سوریه آموزش می دادند.
وی با تشریح اوضاع منطقه رمل جنوبی و حضور بیش از 20 هزار نفر در آن که اغلب از آوارگان فلسطینی هستند، افزود: عناصر مسلح در مناطق بانیاس و جسر الشغور پس از شکست در این مناطق، با اطلاع از وجود عناصر مسلح در رمل جنوبی به آنان پیوسته و دست به اقدامات تخریب ، کشتار و حمله به مردم و نیروهای دولتی زدند.
منبع سوری خاطر نشان کرد: خبر وجود شمار زیادی از افراد القاعده در منطقه رمل جنوبی نیز صحت دارد و تعداد آنان بسیار کم است و اغلب این افراد برای آموزش عناصر مسلح محلی وارد شده و به آنان نحوه پوشش لباس و چهره ظاهری از قبیل ریش گذاشتن و تراشیدن سبیل به روش طالبان را آموزش می دادند.
بر اساس گزارش ها از رمل جنوبی ، نیروهای امنیتی و ارتش سوریه توانستند با انجام عملیات دقیق مناطق رمل جنوبی، رمل فلسطینی و سکنتوری را از وجود افراد مسلح پاکسازی کنند.
در این ارتباط فردی نیز به نام ابراهیم السخطا متولد 1962 به عنوان امیر امارت اسلامی دستگیر شده است که سرکرده افراد مسلح در رمل جنوبی بوده است گفته می شود شماری از نیروهای سوری برای مقابله احتمالی با عناصر مسلح ضد نظام در این مناطق باقی مانده اند تا امنیت را برای مردم و منطقه حفظ کرده و مانع حملات و اقدامات مسلحانه دوباره افراد مسلح به حقوق مردم شوند روز گذشته اعلام شد که یگاه های نظامی ارتش همراه با تانک و نفربرهای خود از منطقه خارج شدند.
بر اساس گزارش ها، شمار قابل توجهی اسلحه و مهمات از جمله سلاحهای پیشرفته ساخت غرب و اسراییل نیز از افراد مسلح کشف و ضبط شده است.
خاورم1436**2133**3 شماره 140 ساعت 14:37 تمام
۰ نفر