۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925488
T T
۰ نفر
درگیری های مسلحانه در داغستان شش کشته بر جای گذاشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/20 سیاسی.داغستان.درگیری مسلحانه.کشته مسکو - در سه درگیری مسلحانه میان نیروهای دولتی و جنگجویان در جمهوری داغستان واقع در منطقه قفقاز روسیه، شش نفر کشته و سه نفر مجروح شد و یک جنگجوی مسلح هم دستگیر شد.
به گزارش ایرنا از مسکو به نقل از سخنگوی کمیته ضدتروریستی روسیه، حوالی ظهر روز پنجشنبه در جریان یک درگیری مسلحانه در منطقه کوهستانی تسونتینسک داغستان، سه جنگجوی مسلح کشته شدند.
این مقام خاطرنشان کرد: درگیری هنگامی که ماموران امنیتی به بازرسی از یک خانه در روستای ویتسیاتل مشغول بودند، رخ داد و جنگجویان در پاسخ به درخواست تسلیم ، به سوی ماموران امنیتی تیراندازی کردند که بر اثر تیراندازی متقابل سه جنگجوی مسلح کشته شدند.
یک جنگجوی مسلح نیز که در این خانه پناه گرفته بود، دستگیر شد.
در همین حال منابع خبری روسیه ازجمله اینترفکس ، از کشته شدن یک مامور امنیتی در جریان تیراندازی جنگجویان در روستای ویتسیاتل منطقه تسونتینسک خبر دادند.
در جریان این حمله مسلحانه، سه پلیس روس نیز مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند.
از مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان، هم خبر رسیده است که درگیری مسلحانه در حومه این شهر که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، امروز به پایان رسید و در خانه ای که جنگجویان به مقاومت مسلحانه پرداخته بودند، اجساد یک مرد و یک زن یافت شده است.
در این خانه یک پناهگاه زیرزمینی جنگجویان کشف شده است که گفته می شود برای اقامت طولانی مدت آنها تجهیز شده بود.
در حال حاضر جستجوی آوار این خانه برای یافتن اجساد بیشتر جنگجویان جریان دارد.
به گفته رشید نورعلی یف وزیر کشور روسیه، از آغاز سال جاری تاکنون در منطقه قفقاز روسیه بیش از 200 جنگجوی مسلح کشته شده اند.
به گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، در منطقه قفقاز این کشور 500 جنگجو فعالیت می کنند که اکثرا در نقاط کوهستانی و صعب العبور این منطقه روسیه پناه گرفته اند.
اروپام518**/2242 شماره 106 ساعت 19:56 تمام
۰ نفر