۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925139
T T
۰ نفر

دستگیری شماری از اعضای القاعده در شرق سوریه

۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925139
دستگیری شماری از اعضای القاعده در شرق سوریه ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 سیاسی.خارجی.سوریه.القاعده دمشق - نیروهای امنیتی و حفظ نظم (مردمی ) سوریه گروهی از افراد مسلح وابسته به گروهگ تروریستی القاعده را در استان دیر الزور واقع در شرق سوریه دستگیر کردند.
پایگاه اینترنتی سوریه الان روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود : این نیروها از عراق وارد خاک سوریه و استان دیر الزور شده بودند.
پیشتر نیز گزارش هایی مبنی بر آزادی شماری از تروریست ها از زندان های عراق توسط آمریکا و اعزام آنان به سوریه برای اقدامات تروریستی منتشر شده بود.
بر پایه این گزارش ، در حال حاضر یگان های ارتش سوریه اوضاع امنیتی در استان دیر الزور را که دارای مرز مشترک با عراق است ، تحت کنترل خود دارند .
در همین حال ، نیروهای امنیتی و حفظ نظم سوریه موفق شدند تا در یک عملیات دیگر 15 فرد لبنانی مسلح را که از گذرگاه های غیر قانونی در منطقه وادی خالد وارد خاک سوریه شده بودند، را دستگیر کنند.
این افراد قصد داشتند تا در درگیری های مسلحانه با نیروهای سوری در شهر حمص در مرکز سوریه شرکت کنند.
افراد مسلح لبنانی پس از دستگیری اعتراف کردند که توسط رهبران القاعده در خاک عراق آموزش دیده و پیش از این نیز در درگیری با نیروهای ارتش لبنان در مناطق نهر البارد و الضنیه این کشور شرکت کرده بودند.
بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی ویژه سوریه همچنان در حال پیگرد دو فرد لبنانی به نام های جولان محمد طبوش و محمود محمد کمال هستند که در اقدامات کشتار و رعب و وحشت مردم شهرهای حمص و دیر الزور شرکت داشته اند.
سوریه از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون شاهد برخی اعتراضات و ناآرامی ها در بعضی از شهرهای این کشور است که در جریان آنها بر اثر تیراندازی افراد مسلح به تظاهرکنندگان ، نیروهای امنیتی و انتظامی شماری کشته و یا زخمی شده اند.
مقامات سوری گروه های مسلح و تروریست را مسوول کشتار مردم، نیروهای امنیتی و ارتش می دانند که با سوء استفاده از تظاهرات مردمی به سوی تظاهر کنندگان ، نیروهای امنیتی و ارتش شلیک کرده و موجب کشته شدن آنان می شوند.
خاورم**1436**2133**3 1506 شماره 147 ساعت 16:51 تمام
۰ نفر