۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7924167
T T
۰ نفر
علمای سوریه جنایات تروریست ها را در این کشور محکوم کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/12 سیاسی.سوریه.خارجی.اسد دمشق - علما و خطبای سوری پس از نماز تراویح در وزارت اوقاف سوریه که با حضور عبدالستار السید وزیر اوقاف این کشور برگزار شد، جنایات ددمنشانه گروه های مسلح تروریست را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از اعلام عصر چهارشنبه خبرگزاری سوریه (سانا)، آنان در سخنان خود همچنین خواستار مقابله با توطئه علیه سوریه و وحدت ملی آن شده و بر نقش علما و خطبای مساجد جهت آگاه سازی مردم نسبت به ابعاد این توطئه تاکید کردند.
السید نیز گفت : توجیهی برای تظاهرات وجود ندارد، از اینجا اهمیت فتوای علمای سوریه درباره تحریم تظاهرات آشکار می شود چون اصلاحات آغاز شده لذا رویدادهای کشور اعم از خرابکاری و قتل در چارچوب تلاش دشمنان به منظور از هم گسستن وحدت ملی است.
فیصل مقداد معاون وزیر خارجه و مهاجرین سوریه نیز در گفت و گو با شبکه نیوزایکس از دهلی نو خواست تا تبلیغات رسانه ای غربی علیه سوریه را باور نکند.
به گزارش پایگاه اینترنتی سوریا الان ، وی که برای سفر سه روزه از هند دیدن می کند ، از این کشور که رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل است ، خواستار کمک به صادر نشدن قطعنامه محکومیت سوریه به خاطر به اصطلاح سرکوب مخالفان شد.
عادل سفر نخست وزیر سوریه هم امروز در دیدار با شماری از نمایندگان اتباع سوری ساکن در ایتالیا تاکید کرد : سوریه با وحدت ملی و آگاهی مردمش قادر به عبور از بحران و خنثی کردن توطئه علیه امنیت و ثباتش است.
پایگاه اینترنتی شام پرس نیز به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا نوشت: رابرت فورد سفیر آمریکا در سوریه در حال رایزنی در واشنگتن در ارتباط با تحولات سوریه است.
بر اساس این گزارش، سفر وی به آمریکا به خاطر شرکت در جلسه تایید انتصابش به عنوان سفیر است و وی بزودی به سوریه باز می گردد.
پیشتر سفر بدون مجوز و اطلاع فورد به شهر بحران زده حماه در مرکز سوریه انتقادهای شدید مقام های این کشور را در پی داشت.
بررسی واردات 127 هزار تن گندم ، وجود دو هزار مورد ابتلا به سل در سوریه ، مطرح شدن موضوع مجوز اپراتور سوم در آینده نزدیک در هیات دولت سوریه و تعیین سفیر جدید سوریه در روسیه نیز چند خبر کوتاه و مهم چهارشنبه شب سوریه است .
*** بررسی واردات 127 هزار تن گندم سلیمان الناصر مدیر کل موسسه بازرگانی و تولید حبوبات به پایگاه اینترنتی سوریا نیوز گفت: کار بررسی اعلام مناقصه واردات 127 هزار تن گندم در حال انجام است.
سوریه سال گذشته 10 هزار تن گندم از آمریکا وارد کرد که اولین نوع چنین قراردادی در 20 سال گذشته بود.
همچنین سوریه در سال 2008 میلادی 120 هزار تن گندم از روسیه وارد کرد.
*** وجود دو هزار مورد ابتلا به سل در سوریه کناز شیخ مدیر برنامه مبارزه با سل در سوریه گفت: شمار مبتلایان به سل و حالات مختلف آن در سوریه در سه ماهه اول سال 2011 میلادی 920 مورد و در سه ماهه دوم هزار مورد بود.
وی افزود: این رقم در سال 2010 میلادی سه هزار و 820 مورد بود.
*** موضوع مجوز اپراتور سوم عماد الصابونی وزیر ارتباطات و فناوری سوریه گفت که موضوع مجوز اپراتور سوم تلفن همراه در سوریه بزودی در هیات دولت مطرح خواهد شد.
وی افزود: جزییات این موضوع پس از تصمیم گیری از سوی هیات دولت اعلام خواهد شد.
*** تعیین سفیر سوریه در روسیه ریاض محمد حداد به عنوان سفیر سوریه در روسیه منصوب شد. وی امروز در حضور بشار اسد رییس جمهوری سوریه سوگند یاد کرد.
خاورم1436**2312**6 شماره 173 ساعت 21:17 تمام
۰ نفر