۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7924148
T T
۰ نفر

سومالیایی ها در قحطی و خشکسالی هم روزه می گیرند

۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7924148
سومالیایی ها در قحطی و خشکسالی هم روزه می گیرند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/12 سیاسی.سومالی.قحطی.روزه داری تهران - مردم سومالی علی رغم موج قحطی ، خشکسالی و شرایط سخت این کشور که لحظه به لحظه گسترش می یابد، در ماه رمضان روزه می گیرند.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا و به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، برای سومالیایی ها که در قحطی و گرسنگی به سر می برند، روزه داری در ماه رمضان چندان فرقی در شرایط زندگی آنان به وجود نمی آورد.
در شرایط معمولی مسوولان امور مربوط به پناهندگان سومالیایی همواره مشغول سامان دادن به کار پناهندگان جدیدی هستند که همه روزه به اردوگاه آوارگان و پناهندگان داداب در کنیا می رسند.
شمار این پناهندگان در ابتدا روزانه بالغ بر یک هزار نفر بود، اما حالا این تعداد تقریبا دو برابر شده است.
اما سومالیایی های قحطی زده و گرفتار خشکسالی که به شدت نیازمند غذا و آب هستند، تصمیم گرفته اند تا در این ماه که ماه رمضان است روزه بگیرند.
برای افرادی که هفته ها را بدون غذا سپری کرده اند و پس از روزها پیاده روی در جستجوی مامن ، پناهگاه ، غذا و آشامیدنی به کنیا رسیده اند، چنین تصمیمی نشان از صبر و استقامت بالای آنان دارد.
مقامات سازمان ملل اعلام کرده اند که با وجود انتشار هشدارهای پیاپی در سال های اخیر درباره بحران آفریقا، اوضاع کشورهای آفریقایی سومالی، کنیا و اتیوپی بحرانی تر شده است.
والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور کمک های انسان دوستانه ضمن شکننده خواندن وضعیت در این مناطق می گوید، مهم ترین نگرانی وی رساندن مواد غذایی به ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی سومالی است.
وی علت سختی در امر کمک رسانی به این مناطق را مشکلات فراوان نیروهای امدادی برای گذر و عبور به مناطق تحت کنترل شبهنظامیان عنوان کرده است.
معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور کمک های بشر دوستانه، جدیدترین راهکار برنامه جهانی غذا را ارسال مواد غذایی بیشتر به موگادیشو پایتخت سومالی و مناطق مرزی این کشور با کنیا و اتیوپی خواند و تاکید کرد که این امر از آن جهت در دستور کار قرار داده شده است که جمعیت بیشتری در این نواحی به سر می برند.
وی در ادامه همچنین از اقدامات کشورهای کنیا و اتیوپی در بازنگهداشتن مرزهای خود با سومالی به منظور پذیرش و ورود آوارگان قدردانی کرده و تاکید نمود که با وجود کمک های بین المللی ، کشورهای آفریقایی باید خود در امر کمک رسانی و حل معضلات این قاره بیشتر مشارکت داشته باشند.
صویر**2351** 1506 شماره 154 ساعت 17:48 تمام
۰ نفر