۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7919055
T T
۰ نفر
کشته شدن 9 نفر در حملات هوایی ارتش یمن به شهرهای جنوبی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 سیاسی.یمن.صنعا.زنگبار تهران - مقامات یمنی امروز (سه شنبه ) اعلام کردند که حملات هوایی ارتش در شهرهای جنوبی یمن که به دست شبه نظامیان افتاده است، موجب کشته شدن 6 شبه نظامی و 3 غیرنظامی شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از صنعا، مقامات نظامی یمن می گویند: هدف از این حملات بیرون راندن شبه نظامیان از شهرهای جار و زنگبار در جنوب یمن است.
همچنین مقامات بهداشتی یمن نیز اعلام کردند که حملات روز سه شنبه موجب کشته شدن 6 شبه نظامی در شهر جار شد.
بر پایه این گزارش مقامات یمنی به شرط فاش نشدن نامشان این اطلاعات را در اختیار رسانه ها گذاشتند چرا که اجازه فاش ساختن اطلاعات مذکور را نداشتند همچنین سالم منصور یکی از یکی از نمایندگان پارلمان یمن اعلام کرد: حملات موشکی در جنوب یمن موجب کشته شدن 3 غیرنظامی شد .
وی افزود: خانه معاون سخنگوی پارلمان یمن نیز در این حملات آسیب دید اما در زمان وقوع این حادثه خانه خالی بود.
گفتنی است معاون سخنگوی پارلمان یمن به مخالفان رژیم علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن پیوسته است.
بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند عامل اصلی اشغال شهرهای جنوبی یمن توسط شبه نظامیان وابسته به القاعده، عبدالله صالح و عناصر دولتی یمن می باشند.
به عقیده کارشناسان، صالح می کوشد با رها کردن شهرهای جنوبی یمن، این کشور را دچار جنگ داخلی کرده و نوک پیکان اعتراضات گسترده مردمی علیه رژیم خود را منحرف کند.
با وجود این مردم یمن با برگزاری هر روزه تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواهان تشکیل یک شورای انتقالی و اعمال اصلاحات در یمن هستند.
مترجمام 1985**9200** شماره 170 ساعت 17:48 تمام
۰ نفر