۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918936
T T
۰ نفر

سفیر ایران در الجزایر:

۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918936
سفیر ایران در الجزایر: ایران برای سرعت بخشیدن به روند عمران و آبادانی الجزایر آمادگی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 سیاسی.سفیر ایران.الجزایر.محمدی محمود تهران- محمود محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزیره بر آمادگی ایران برای ارائه خدمات فنی، مهندسی، دانش فناوری اطلاعات و سرعت بخشیدن به روند عمران و آبادانی و اقتصاد الجزایر، تاکید کرد.
سفیر ایران در الجزایر امروز (سه شنبه ) در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه الجزایر در دوران سازندگی و تحول سیاسی، اقتصادی به سرمی برد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به توانمندی های خود، می تواند در زمینه خدمات فنی، مهندسی و دانش و تکنولوژی در حوزه عمران و آبادانی و همچنین در حوزه اقتصادی با این کشور همکاری خوبی داشته باشد.
محمود محمدی با اشاره به عزم راسخ دو کشور برای گسترش همکاری در همه ابعاد گفت: مقامات الجزایر روابط کنونی با ایران را فصل جدیدی در همکاری های دو کشور عنوان می کنند.
محمدی، مواضع اصولی و سیاست خارجی دولت الجزایر درمجامع مختلف بین المللی در خصوص مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم ، دفاع از حقوق ملت فلسطین ، فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را تاثیر گذار و مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت که مبادله هیات های کارشناسی ، پارلمانی ، اقتصادی و سیاسی دو کشور درحال افزایش است.
وی، افزود: بسیاری از وزرای کابینه دولت الجزایر بارها بر اراده عبدالعزیر بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر برای توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران تاکید داشته اند.
محمدی در ادامه با بیان اینکه الجزایر در حال حاضر در دوران سازندگی و تحول سیاسی ، اقتصادی به سر می برد، یادآور شد : جمهوری اسلامی با دانش و تجربه دوران سازندگی سال های پس از جنگ تحمیلی خود می تواند با الجزایر همکاری خوبی داشته باشد.
سفیر ایران در الجزایر میزان سرمایه گذاری دولت الجزایر درسومین برنامه توسعه اقتصادی این کشور را 285 میلیارد یورو عنوان کرد و گفت: کشور الجزایر از نیروی کارآمد، با تجربه و دارای دانش علمی خوبی برخوردار است و با وجود اراده مقامات دو کشور برای توسعه همکاری ها، بخش خصوصی و دولتی ایران می توانند با اطمینان بیشتری در الجزایر فعالیت نمایند.
* پنجم ژوئیه ( چهاردهم تیرماه ) سالروز استقلال الجزایر سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا با گرامیداشت پنجم ژوئیه ( چهاردهم تیرماه ) چهل و نهمین سالروز استقلال الجزایر وپیروزی مردم این کشور در مبارزه با استعمار فرانسه، بیان داشت: رییس جمهور اسلامی ایران در سالروز استقلال الجزایر طی پیامی خطاب به همتای الجزایری خود سالروز استقلال این کشور از اشغال فرانسه را تبریک گفت.
مردم الجزایر پس از 130 سال مبارزه با اشغالگران فرانسوی و تقدیم صدها هزار کشته سرانجام در پنجم ژوئیه 1962میلادی ( سال 1341خورشیدی ) به استقلال دست یافتند.
* حداد عادل هفته آینده به الجزایر سفر می کند سفیر ایران در الجزایر در ادامه افزود: غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رییس گروه پارلمانی دو کشور ایران و الجزایر هفته آینده به الجزیره سفر خواهد کرد.
محمدی ، خاطرنشان کرد که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این سفر با روسای مجالس ملی و سنای الجزایر و همچنین با همتای الجزایری خود دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
* حرکت الجزایر در مسیر تحقق صلح و ثبات منطقه ای سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در تشریح تحولات شمال آفریقا و نقش الجزایر در این منطقه نیز بیان داشت: جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر صلح و ثبات در کشورهای شمال آفریقا و حوزه مدیترانه را از طریق تشویق کشورها و استفاده از راه حل های مسالمت آمیز دنبال می کند.
محمدی افزود: الجزایر بعنوان عضو موثر و فعال در سازمان های بین المللی ومنطقه ای از جمله اتحادیه مغرب عربی و اتحادیه آفریقا به دنبال حل و فصل مساله لیبی است.
وی، سیاست خارجی الجزایر در حل و فصل اختلافات منطقه ای را مبتنی بر رعایت حقوق بین المللی و منشور ملل متحد بدون دخالت دولت های فرا منطقه ای عنوان کرد و گفت: به همین منظور الجزایر معتقد به حل و فصل مساله لیبی و مغرب عربی براساس منشور سازمان ملل متحد است.
به گفته سفیر ایران در الجزایر ، حسن همجواری و برقراری روابط سازنده با کشورهای همسایه از سیاست های محوری دولت الجزایر در شرایط کنونی منطقه می باشد.
خاورم 1369**1200** شماره 051 ساعت 13:25 تمام
۰ نفر