۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918443
T T
۰ نفر
رییس جمهوری گینه دستگاه قضایی آمریکا را زیر سوال برد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.خارجی.گینه تهران - آلفا کنده (conde alpha( رییس جمهوری گینه در اظهاراتی درباره آزادی مشروط دومینیک استراوس کان رییس سابق صندوق بین المللی پول، سلامت دستگاه قضایی آمریکا و چرخش روند قضایی بر ضد شاکی گینه ای قربانی را زیر سوال برد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرانسه در گزارشی نوشت: رییس جمهوری گینه در واکنش به چرخش ناگهانی اتهامها به سمت شاکی گینه ای تبار پرونده فساد اخلاقی استراوس کان تاکید کرد که این مسئله بار دیگر نشان داد که عدالت واقعی در دنیا وجود ندارد و هنوز افراد فقیر توسط ثروتمندان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
رییس جمهوری گینه با اشاره به رای آزادی مشروط دادگاه رسیدگی به این پرونده، اعلام کرد: من به عنوان یک عضو حزب بین المللی سوسیالیست از آزادی استروس کان که از اعضای حزب سوسیالیست فرانسه محسوب می شود، خرسندم. اما وظیفه رییس جمهوری گینه دفاع از شهروندان این کشور است. ما در حال بررسی چگونگی کمک کردن به این زن قربانی هستیم، چرا که گینه باید از فرزندان خود هر جا که باشند دفاع کند.
وی از چرخش روند قضایی بر ضد شاکی ابراز شگفتی کرد و با کنایه افزود: ما متوجه شدیم که دستگاه قضایی آمریکا مستقل است و این پول است که در حال تاثیرگذاری است. نفیساتو به مدرسه نرفته و سواد ندارد. وی استراوس کان را نمی شناسد و چگونه می توان گفت که او در آمریکا در قاچاق مواد مخدر دست دارد.
رییس جمهوری گینه افزود: این مسئله بار دیگر نشان داد که عدالت واقعی در دنیا وجود ندارد و هنوز افراد فقیر توسط ثروتمندان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. اگر پلیس آمریکا تاکنون از اتهامهای وارد شده به قربانی پرونده مبنی بر پول شویی، قاچاق مواد مخدر و عضویت در گروه های مافیایی اطلاعی نداشته است، پس هنگامی که این زن در یکی از مدرن ترین هتل های دنیا کار می کرده، نقش پلیس چه بوده است ؟ وی گفت: معتقدم که مشکل آن است که پول و دارایی استراوس کان وارد عمل شده است. همه دستگاه های آمریکا می توانند در این قضیه دست داشته باشند.
آنها فردی را متهم می کنند که خود قربانی است.
دادگاه آمریکا عصر روز جمعه استروس کان را که به تجاوز به یک خدمتکار سیاه پوست گینه ای تبار هتل سوفیتل منطقه منهتن نیویورک متهم است بطور مشروط آزاد و در مقابل ادعاهایی را در مورد قربانی او مطرح کرد.
همزمان با این رویداد رسانه های غربی نیز با هدف تبرئه این مقام صهیونیست غربی یک جریان تبلیغاتی را در مورد دست داشتن قربانی او در قاچاق مواد مخدر آغاز کردند.
صویر.اروپام.** 1740**9053 شماره 109 ساعت 14:26 تمام
۰ نفر