۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918436
T T
۰ نفر

رییس حزب توحید عربی لبنان

۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918436
رییس حزب توحید عربی لبنان رژیم صهیونیستی نسبت به قهرمانان مقاومت کینه عمیقی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.لبنان.حزب الله بیروت - رییس حزب توحید عربی لبنان با اشاره به کینه ورزی رژیم صهیونیستی در قبال قهرمانان مقاومت گفت: مصطفی بدرالدین که مورد اتهام دروغین دادگاه حریری است از قهرمانان آزادسازی لبنان در سال 2000 میلادی بود و اسراییل نسبت به او کینه عمیقی داشته است.
به گزارش ایرنا از بیروت، هیات دادگاه بین المللی حریری ظهر پنجشنبه وارد کاخ دادگستری لبنان شد و کیفرخواست این دادگاه شامل اتهام و حکم بازداشت چهار تن از نزدیکان مقاومت را به لبنان تحویل دادند.
در این کیفرخواست اسامی 'حسن عیسی '، 'مصطفی بدرالدین '، 'اسد صبرا' و ' سلیم عیاش ' ذکر شده است.
وئام وهاب در گفت وگو با تلویزیون المنار با اشاره به اینکه بدرالدین در برابر اسراییل اقدامات مهمی انجام داده است، گفت: اسراییل و آمریکا بر مقاومت فشار می آورند چرا که معتقدند حزب الله قوی ترین تشکیلات عربی است و از این رو حتی برخی از رسانه های کشورهای عربی نیز علیه مقاومت موضع می گیرند.
وهاب افزود: آنها معتقدند که کیفرخواست دادگاه حریری باعث بحران هایی در لبنان و مانع کار دولت خواهد شد لذا به نظر من بهترین کار را نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان انجام داد که روند تهیه بیانیه کاری هیات دولت را سرعت بخشید و بهتر از آن اقدام نبیه بری رییس مجلس لبنان بود که جلسه دادن رای اعتماد را مشخص کرد تا دولت با کسب رای اعتماد بتواند کارش را ادامه دهد وی ادامه داد: رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در زمان حیاتش در نشستی با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از او خواست تا حزب الله سلاح خود را بر زمین نگذارد چراکه بعد از زمین گذاشتن سلاح، هرگز نمی تواند با کسی درباره ضرورت بهره گیری از آن صحبت کند ومصطفی ناصر مشاور حریری نیز شاهد این سخنان وی بود.
وهاب تصریح کرد: هیچ اطمینانی به دادگاه حریری و اقدامات آن نیست. چگونه می تواند حکم بازداشت را علیه چند تن قبل از بازجویی آنها صادر کند. ما خواهان عدالت واقعی هستیم.
هیات سه نفره از دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق حریری (نخست وزیر اسبق لبنان ) نسخه ای از کیفرخواست این دادگاه شامل حکم بازداشت چهار لبنانی را به قاضی 'سعید میرزا' دادستان کل لبنان تحویل دادند.
خاورم 1431**1030**2021* شماره 102 ساعت 14:05 تمام
۰ نفر