۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918389
T T
۰ نفر

استاد دانشگاه تجارت تاجیکستان:

۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918389
استاد دانشگاه تجارت تاجیکستان: تحریم ها ایران را به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.خارجی.ایران.رزمایش دوشنبه ـ استاد دانشگاه تجارت تاجیکستان گفت: تحریم های پیاپی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همسو با واشنگتن در برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، این کشور را به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل کرده است.
عبدالمکین میرزایف، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مشاهده رزمایش ایران و افزایش توانمندی های یک کشور مسلمان در تلویزیون روسیه بسیار خرسند شدم و به خود گفتم مسلمانان جهان یک حامی بزرگ پیدا کرده اند.
وی افزود: آزمایش موشکهای دور برد ساخت ایران نشان داد که جایگاه این کشور مسلمان در ساخت این نوع سلاحها به سطح تولیدکنندگان بزرگ نظیر روسیه و آمریکا رسیده به طوری که نمی توان تفاوت زیادی در این سلاحها احساس کرد وی افزایش توان ایران در بخش های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی و سیاسی را یک دستاورد بزرگ برای جهان اسلام دانست و تاکید کرد: یکی از ویژگی های دیگر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران آن است که این کشور به هیچیک از ابرقدرتها وابستگی ندارد و تنها کشوری است که در سیاست مستقل است و پیشرفت و توسعه خود را مدیون جهد و تلاش مردم خود می داند.
میرزایف، در ادامه به توانایی ایران در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: این برای مسلمانان مایه افتخار است که مسکو از ایران درخواست انتقال فناوری ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را کرده است.
وی در ادامه تاکید کرد: ایران پنج تا شش سال دیگر به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل خواهد شد و به این گفته خود ایمان و باور کامل دارم.
این استاد دانشگاه تجارت تاجیکستان به امضای توافقنامه های مختلف همکاری میان دو کشور در حضور محمود احمدی نژادرییس جمهوری اسلامی ایران و امامعلی رحماندر تهران اشاره کرد و گفت: این امر را می توان یگ گام بزرگ در رشد و توسعه همکاری ها میان دو کشور دانست.
وی با بیان آنکه ایران تاکنون از هیچ کمکی به کشورش برای پیشرفت و بازسازی دریغ نکرده است، ابراز امیدواری کرد که با امضای این توافقنامه ها بخشی از نگرانی تاجیکها در بخش نظامی نیز به پایان برسد.
آساق **ه.ص **2047**1558** شماره 055 ساعت 11:03 تمام
۰ نفر