۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7916982
T T
۰ نفر

برنده ایرلندی جایزه صلح نوبل:

۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7916982
برنده ایرلندی جایزه صلح نوبل: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم مردم بی گناه افغانستان، عراق و پاکستان را ترور می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/03 سیاسی.آمریکا.تروریسم.ایرنلد کوالالامپور - مایرد کوریگان مگوایر برنده ایرلندی جایزه صلح نوبل روز جمعه در مقاله ای با انتقاد شدید از برنامه های تروریستی دولت آمریکا، گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم مردم بی گناه افغانستان، عراق و پاکستان را ترور می کند.
به گزارش ایرنا از مالزی، در مقاله این برنده جایزه صلح نوبل که در پایگاه اطلاع رسانی حزب اسلامی مالزی منتشر شده، خطاب به اوباما رییس جمهوری آمریکا، آمده است: همانگونه که مطلعید روز اول می نیروهای ناتو تلاش ناموفقی برای کشتن معمر قذافی دیکتاتور لیبی صورت دادند که منجر به کشته شدن مردم این کشور شد که در نوع خود یک نوع ترور و جنایت جنگی بین المللی محسوب شده و قابل پیگرد است.
در این مقاله آمده است: روز بعد قتل بن لادن و دو زن و دو مرد همراه وی بوسیله نیروهای آمریکایی از استمرار تروریسم دولتی آمریکا حکایت داشت. پس از این اقدام شما در نطقی رسانه ای تلاش کردید تا این اقدام خشونت بار را توجیه کرده و آن را عادلانه تلقی کنید.
برنده جایزه صلح نوبل در ادامه خطاب به اوباما نوشته است: آیا شما و دولت تان و کسانی که متحد شما هستند گمان می کنید که جمع کثیری از انسان ها در سراسر جهان تشخیص و فهم خود را از حق و ناحق و عدالت و ظلم از دست داده اند؟ آیا واقعا فکر می کنید که همه ما نجابت و ارزش های اخلاقی خود را به حمایت از اقدامات فیر قانونی شما در کشتار غیر نظامیان بی گناه می فروشیم ؟ آیا گمان می کنید که ما در برابر اقدامات جنگ طلبانه شما و متحدان تان در نابود کردن حقوق بین الملل و حقوق بشر ساکت می نشینیم ؟ در این مقاله تصریح شده است: در اقدامی شرم آور فرانسه، انگلیس و ایتالیا تحت رهبری ناتو و آمریکا و با توافق سازمان ملل به لیبی حمله کردند و ده ها انسان بی گناه را کشتند.
مگوایر در ادامه این مقاله نوشته است: پس از یازده سپتامبر همه جهان با غم و غصه آمریکایی هایی که بستگان خود را در این حادثه از دست داده بودند ، همدردی کردند و امیدوار بودند که عاملان این حادثه در دادگاه محاکمه شوند. بسیاری از خانواده های بازماندگان خواستار اجرای عدالت و نه انتقام شدند. اما انتخاب دولت آمریکا استفاده از خشونت و انتقام بود و اکنون بیش از ده سال است که این سیاست به بروز جنگ و خشونت منجر شده است.
این تحلیلگر ایرلندی در ادامه می نویسد: جنگ در عراق بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت و در افغانستان نیز بیش از 50 هزار افغان کشته شده اند . آمریکا با شعار جنگ با تروریسم در عراق، اقغانستان و پاکستان شهروندان بی سلاح را ترور می کند.
در ادامه این مقاله آمده است: در شرایطی که جهان در حال بیدار شدن است دور از حقیقت نیست اگر بگوییم آمریکا و متحدانش تنها چیزی را که به عنوان مدل شهروند جهانی از خود عرضه کرده اند نمونه هایی از خشونت، نظامی گری، جنگ و نابودی بشریت و محیط زیست بوده است.
این برنده جایزه صلح نوبل نوشته است: بر این باورم که تغییر واقعی از سوی حرکت های مردمی در سراسر جهان آغاز شده است. مردم در حرکت هایی آرام و غیر خشونت بار خواستار آزادی هستند و بر علیه خشونت، جنگ و بی عدالتی قیام کرده اند. تمدن جدیدی در راه است. همه انسان ها با اعلام همبستگی با یکدیگر برای دفاع از هم در برابر خشونت و بی عدالتی متحد می شوند. عصر تغییر صلح آمیز و خشونت بار به ما نشان خواهد داد که می توانیم مشکلاتمان را از راه های صلح آمیز و نه جنگ و خشونت و نظامی گری حل کنیم.
در این مقاله تصریح شده است: مردم جهان پیام روشنی به رییس جمهوری آمریکا ، ناتو و دیگر متحدان می دهند که هیچ راه حل نظامی برای مشکلات سیاسی ، اقتصادی و نژادی جهان وجود ندارد بلکه تنها راه حل پایان اشغال افغانستان و عراق و فلسطین، اعلام آتش بس در لیبی و گفت و گو با همه طرف های مناقشه برای حل صلح آمیز مساله است.
وی با خطاب قرار دادن باراک اوباما، نوشته است: رییس جمهور، شما با وعده تغییر آمدید. قلب های بسیاری در جهان امیدوار بودند که شما به جای نظامی گری و جنگ به ابزار گفت و گو و مذاکره روی بیاورید.
آساق 335** شماره 020 ساعت 09:23 تمام
۰ نفر