۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7916867
T T
۰ نفر

نامه رییس جمهوری اندونزی به شاه عربستان

۲ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7916867
نامه رییس جمهوری اندونزی به شاه عربستان اقدام حکومت عربستان در اعدام یک زن اندونزیایی ظالمانه و مغایر با اصول انسانی بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/02 سیاسی.عربستان.اندونزی کوالالامپور - به دنبال اعتراضات و خشم مردم اندونزی از گردن زدن یک زن اندونزیایی در عربستان سعودی و تجمع آنها در مقابل دفتر رییس جمهوری این کشور، سوسیلو بامبانگ یودهویونو رییس جمهور اندونزی در نامه ای به شاه عربستان این اقدام را تقبیح کرده و آن را مغایر با اصول انسانی دانست.
به گزارش ایرنا از جاکارتا، پرونده رویاتی کارگر اندونزیایی که در عربستان سعودی گردن زده شد، در حال حاضر به یکی از مسائل روز رسانه های اندونزی تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، رییس جمهوری اندونزی روز پنجشنبه در نامه ای به ملک عبدالله شاه عربستان این اقدام را ظالمانه دانست.
رییس جمهوری اندونزی در این نامه با اعتراض به روند اجرای حکم رویاتی در دستگاه قضایی عربستان سعودی این اقدام را ظالمانه، به دور از ارزش های انسانی و مغایر با قوانین بین المللی دانست.
دولت عربستان سعودی از طریق سفیر خود در جاکارتا مراتب پوزش و تاسف خود را از اجرای حکم رویاتی بدون اطلاع رسانی به سفارت اندونزی در ریاض را به وزارت امورخارجه اندونزی اعلام کرد.
رییس جمهوری اندونزی، حمایت از اتباع این کشور در خارج را یکی از اولویت های دولت اندونزی نامید و از تشکیل یک تیم ویژه جهت بررسی پرونده اتباع اندونزی حاضر در کشورهای خارجی که با خطر اعدام روبرو هستند، خبر داد.
رییس جمهوری اندونزی همچنین تصمیم گرفته است تا یک پست دیپلماتیک به عنوان وابسته حقوقی در کشورهایی که کارگران اندونزیایی بیشتر در آنها مشغول فعالیت هستند، ایجاد کند.
رییس جمهوری اندونزی خواهان نظارت بیشتر بر نهادهای اعزام کننده کارگران اندونزیایی به خارج از کشور شد و تصریح کرد: این نهادها با فعالیت صحیح و قانون مدار خود می توانند تا حد بسیاری از ایجاد مساله برای کارگران اندونزیایی در آینده جلوگیری کنند.
مارتی ناتالگاوا وزیر امورخارجه اندونزی نیز از روند قضایی غیر شفاف در عربستان سعودی انتقاد کرد و از اجرای حکم قصاص کارگر زن اندونزیایی در عربستان سعودی بدون اطلاع رسانی به سفارت اندونزی در ریاض یکی از نمونه های قابل لمس عدم وجود شفافیت در روند رسیدگی قضایی و اجرای احکام در این کشور نام برد.
وزیر امورخارجه اندونزی ادامه داد: در بسیاری از گزارش های جامعه بین الملل نه تنها زمان برگزاری دادگاه و تاریخ اجرای احکام به عنوان موارد عدم شفافیت در نظام قضایی عربستان سعودی نام برده شده است بلکه دسترسی وکلا به موکل خود نیز بسیار دشوار و محدود است.
شماره 038 ساعت 09:45 تمام
۰ نفر