۲۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915362
T T
۰ نفر
دولت ژاپن محدودیت ساخت و ساز را برای مقابله با سونامی اجرا می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/25 اقتصاد.خارجی.ژاپن تهران - دولت ژاپن قصد دارد تا با ایجاد قانون توسعه اجتماعی، محدودیت های ساختمانی را به منظور مقابله با سونامی در مناطق سونامی زده اجرا نماید.
رادیو و تلویزیون ملی ژاپن روز چهارشنبه گزارش داد: باتصویب و اجرایی شدن این قانون، خسارات ناشی از سونامی به حداقل خواهد رسید.
براساس این گزارش، سونامی 11 مارس شرق ژاپن و آب گرفتگی مناطق مسکونی و تجاری نشان داد که سدها به تنهایی برای مقابله با سونامی کافی نیستند و باید راه حل های دیگری نیز اندیشیده شود.
شهرداری هایی که بیشترین آسیب از سونامی را دیدند در این خصوص از دولت مرکزی خواسته اند استانداردهای ساخت و ساز را جدی بگیرند.
وزارت زمین و زیرساخت های ژاپن نیز در پاسخ به این خواسته، تصمیم گرفت تا قوانین جدیدی به منظور دفاع از مردم و مقابله با سونامی را به اجرا بگذارد.
در این قانون، ایجاد ساختمان توسط مقامات محلی در مکان هایی که امکان سیل و سونامی وجود داشته باشد و همچنین افزایش و کاهش تسهیلات برای ساخت مسکن سالمندان ممنوع شده است.
دولت ژاپن درحال حاضر هیچ قانونی برای مقابله با سونامی ندارد و اگر چنین محدودیت هایی ازسوی دولت اجرایی شود ابتدا در مناطق فاجعه زده و سپس در مناطق دیگر ژاپن اجرا خواهد شد.
آساق 1392**7233** شماره 086 ساعت 13:07 تمام
۰ نفر