۲۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915296
T T
۰ نفر

اختصاصی/ وزیر تجارت خارجی مالزی:

۲۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915296
اختصاصی/ وزیر تجارت خارجی مالزی: ایران با اقتصادی رو به رشد جایگاه ویژه ای در تجارت خارجی مالزی دارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/25 اقتصاد.تجارت.ایران.مالزی کوالالامپور - مصطفی محمد وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی روز چهارشنبه گفت : ایران با اقتصاد قدرتمند و رو به رشد خود جایگاه ویژه ای در تجارت خارجی مالزی دارد.
مصطفی محمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ایران جایگاه مهمی در مبادلات بازرگانی مالزی با خاورمیانه دارد، اظهار داشت: مالزی تلاش می کند تا از ظرفیت های موجود تجاری بین دو کشور استفاده کند.
وزیر تجارت خارجی مالزی ایران را کشوری با اقتصاد رو به رشد خوب دانست و خاطرنشان کرد: ایران از منابع طبیعی سرشاری نیز بهره مند است که باعث شده ظرفیت های اقتصادی این کشور بالا باشد.
این وزیر مالزیایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای ایران، کشور مالزی نگاه ویژه ای به مبادلات تجاری خود با ایران دارد.
وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی با اشاره به افزایش درآمدهای ایران این افزایش درآمد را باعث افزایش تقاضا برای کالا دانست و گفت: مالزی برای حضور بیشتر در بازار ایران علاقمند است.
مصطفی محمد با تاکید بر علاقه کشورش برای گسترش مناسبات تجاری با ایران، گفت: روغن نخل و لوازم الکترونیکی مهمترین بخش کالاهای صادراتی به ایران را تشکیل می دهد.
وی همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در منطقه آسیا، خاطرنشان کرد: مالزی و ایران می توانند با همکاری با یکدیگر حضور موثرتری در بازارهای منطقه داشته باشند.
مصطفی محمد وزیر صنایع و تجارت خارجی مالزی همچنین از افزایش 13 درصدی صادرات به ایران و افزایش 12 درصدی واردات از این کشور در سال 2010 در مقایسه با سال 2009 خبر داد و گفت: این میزان رشد نشان دهنده روابط خوب بازرگانی دو کشور است.
آساق 335** شماره 020 ساعت 07:15 تمام
۰ نفر