۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7915033
T T
۰ نفر
انتشار اسناد دروغ گویی پنتاگون به مردم آمریکا در جنگ ویتنام ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 سیاسی.پنتاگون.اسناد.انتشار تهران - بایگانی اسناد ملی آمریکا قصد دارد اسناد کامل پنتاگون را که بخشی از آن چگونگی ارائه اطلاعات دروغ از سوی وزارت دفاع آمریکا در زمینه جنگ ویتنام به کنگره، مردم و متحدان غربی این کشور است، منتشر نماید.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، تارنمای صدای آمریکا امروز ( دوشنبه ) نوشت: انتشار اسناد پنتاگون بر اساس قانون در اختیار عموم قرار دادن اسناد دولتی پس از چهل سال، صورت می گیرد، اسنادی که بخشی از آنها پیش از این و بر اثر افشا توسط روزنامه نیویورک تایمز در اختیار مردم قرار گرفته بود.
دانیل الیزبرگ تحلیلگر امور نظامی در این باره می گوید: او انتظار ندارد که در میان هفت هزار صفحه سند منتشر شده امروز (دوشنبه ) که به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار گرفته است سند قابل توجهی وجود داشته باشد که پیش از این منتشر نشده باشد.
این درحالی است که هفت هزار سند منتشر شده تنها بخشی از این اسناد است و قرار است اسناد بیشتری از آن دوران منتشر شود.
پنتاگون در حالی به دروغ گویی در جنگ ویتام متهم می شود که در مساله حمله به عراق در سال 2003 هم که به بهانه وجود سلاحهای کشتار جمعی در این کشور صورت گرفت، هیچ نشانی دال بر این ادعی به دست نیامد.
به نظر گروهی از کارشناسان حال باید تا 32 سال دیگر منتظر ماند تا معلوم شود آمریکا در حمله به عراق هم مثل جنگ ویتنام سر مردم، کنگره و همپیمانان خود را کلاه گذاشته و به آنها دروغ گفته است.
صویر1522** 1985** شماره 184 ساعت 18:57 تمام
۰ نفر