۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7914948
T T
۰ نفر
نمایشگاه مشترک صنایع دستی زنان ایران و افغانستان در کابل گشایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/23 فرهنگی.هفته دوستی.نمایشگاه کابل- نمایشگاه مشترک تولیدات صنایع دستی بانوان ایران و افغانستان همزمان با آغاز هفته دوستی زنان دو کشور روز دوشنبه در کابل گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، هنرمندان زن بخش صنایع دستی ایران و افغان در این نمایشگاه که در محل وزارت امور زنان افغانستان برگزار شده، دستاوردها و تولیدات خود را در قالب 55غرفه عرضه کرده اند.
هفت هنرمند ایرانی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده اند و آثار خود را به نمایش گذاشته اند.
سرپرست وزارت امور زنان افغانستان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: دوستی و ارتباطات زنان دو کشور تنها در یک هفته خلاصه نمی شود بلکه همکاری های مشترک این بخش بسیار عمیق است.
حسن بانو غضنفر با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و همزبانی ملت دو کشور ایران و افغانستان اظهارداشت: مشترکات دو کشور در عرصه های مختلف در سطح جهانی بی نظیر است.
وی با استقبال برای بهره گیری از توانمندی های زنان ایران در همه بخش های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری گفت: باید شناخت ها از ظرفیت های همدیگر را افزایش دهیم.
غضنفر با اشاره به 24 خردادماه روز مادر و همزمانی این هفته دوستی با این مناسبت، افزود: با حضور بانوان ایرانی و افغان روز مادر گرامی داشته می شود.
وی همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک برای تبادل تجربیات مشترک و اجرای شب شعر با حضور هنرمندان ایرانی را از جمله دیگر برنامه های هفته دوستی زنان دو کشور برشمرد.
سرپرست وزارت امور زنان افغانستان با اشاره به توانمندی های زنان ایرانی منطبق با آموزه های اسلامی اظهارداشت: امروز جهان باید بداند تنها مسیری که به سعادت انسان ها ختم می شود، عبور از راه اسلام است.
هیاتی از زنان مسئول در وزارتخانه های ایران به سرپرستی مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران همزمان با هفته دوستی زنان دو کشور به کابل سفر کرده اند و ملاقات هایی با مقام های وزارتخانه های مختلف افغانستان برای انتقال تجربیات ایران به برادران و خواهران افغان در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خواهند داشت.
در این نمایشگاه تنها آثار تولیدات دست زنان دو کشور در بخش های لباس، زیورآلات و ... به نمایش گذاشته شده است.
آساق **569** شماره 099 ساعت 14:32 تمام
۰ نفر