۱۵ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7913700
T T
۰ نفر
سندیکای خبرنگاران تونس چالش رسانه ای این کشور را بررسی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/15 سیاسی.خارجی.تونس.سندیکا تونس- سندیکای خبرنگاران تونس با برگزاری همایشی با عنوان آزادی رسانه ضمانتی برای دمکراسی، چالشهای پیش روی رسانه های این کشور و همچنین آزادی بیان پس از پیروزی انقلاب این کشور را بررسی کرد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا، سندیکای خبرنگاران تونس در دوران حکومت زین العابدین بن علی تنها یک مرکز فرمایشی بوده و در امور رسانه های این کشور هیچگونه دخالتی نداشت.
در اولین همایش این سندیکا پس از انقلاب، نمایندگانی از اتحادیه خبرنگاران بین المللی ، اتحادیه رسانه ای کشورهای عربی و خبرنگاران رسانه های تونس حضور داشتند .
ناجی البغوری رییس سندیکای خبرنگاران تونس در این همایش گفت: باید به نقش رسانه های کشور اهمیت قابل توجهی داد چرا که این رسانه ها بودند که افکار عمومی برای سرنگونی دیکتاتور را فراهم کردند.
وی افزود: رسانه های تونس نیز باید قدر این آزادی بیان که یک نعمت الهی است را بدانند.
کمال العبیدی رییس کمیته ملی اصلاحات و ارتباطات تونس نیز در این همایش خواستار همبستگی بیشتر رسانه ها و خبرنگاران و افزایش توان حرفه ای آنان برای مقابله با تبلیغات دشمنان شد.
اتحادیه خبرنگاران عرب نیز از تلاش رسانه های تونس در روزها آخر حکوت زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق این کشوردر بیان بیشتر واقعیات برای مردم که زمینه فرار دیکتاتور را فراهم ساخت، تقدیر کرد .
خاورم 1385** شماره 038 ساعت 12:15 تمام
۰ نفر