۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7911261
T T
۰ نفر
هلند ازنامزدی وزیر فرانسوی برای ریاست صندوق بین المللی پول حمایت کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 اقتصاد.صندوق بین المللی پول.استروس کان.کریستین لاگارد تهران - وزیر دارایی هلند از همتای فرانسوی خود به عنوان نامزد اتحادیه اروپا برای ریاست صندوق بین المللی پول حمایت کرد.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، روزنامه فرانسوی لو فیگارو روز دوشنبه خبر داد: جان کیز دی جاجر وزیر دارایی هلند که بر توانایی های کریستین لاگارد وزیر دارایی فرانسه تاکید می کند، از وی برای جانشینی دومینیک استروس کان حمایت کرد.
وزیر دارایی هلند با تاکید بر لزوم تعیین تنها یک نامزد از سوی اتحادیه اروپا برای سمت مدیر کلی صندوق بین المللی پول، گفت: معتقدم که این فرد می تواند کریستین لاگارد باشد و اگر وی برای تصدی این سمت نامزد شود من از وی حمایت کامل خواهم کرد.
پیش از این ولفگانگ شوبل وزیر دارایی آلمان اعلام کرده بود که اگر کریستین لاگارد تصمیم بگیرد نامزد این پست شود، به گفته او اروپا بهترین شانس را برای تصرف دوباره این سمت خواهد داشت.
جورج اوسبورن وزیر دارایی انگلیس نیز با بیان این که لاگارد شایستگی نامزدی ریاست صندوق بین المللی پول را دارد از نامزدی وی برای جانشینی استراوس کان حمایت کرد.
وی افزود: کریستین لاگارد به عنوان وزیر دارایی فرانسه و رییس وزیران دارایی نشست امسال گروه 20، شایستگی ها و قابلیت های خود را در سطح بین المللی نشان داد.
کشورهای اروپایی بیش از 60 سال است که ریاست صندوق بین المللی پول را در دست دارند و می کوشند با توافق میان خود این سمت را از دست ندهند.
یکشنبه هفته گذشته ماموران فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک دومینیک استراس کان رییس صندوق بین المللی پول را به اتهام تجاوز جنسی به کارمند هتل سوفیتل در منهتن، پیش از پرواز به مقصد پاریس از هواپیما خارج کرده و به ماموران تحقیق تحویل دادند.
وی روز پنجشنبه گذشته مجبور شد از سمت ریاست این صندوق استعفا کند و بدین ترتیب گمانه زنی ها برای انتخاب جانشین وی آغاز شد.
صویر1740**9053** شماره 134 ساعت 14:49 تمام
۰ نفر