۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7911013
T T
۰ نفر

اصرار اوباما بر نقض تمامیت ارضی پاکستان

۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7911013
اصرار اوباما بر نقض تمامیت ارضی پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/01 سیاسی.آمریکا.اوباما.انگلیس لندن - باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با اصرار بر نقض تمامیت ارضی پاکستان گفت که اگر لازم باشد کماندوهای آمریکایی باز هم برای دستگیری و کشتن رهبران القاعده و طالبان به طور یکجانبه و مخفیانه وارد پاکستان می شوند.
به گزارش ایرنا، وی که در آستانه سفر خود به انگلیس با تلویزیون بی بی سی گفت و گو می کرد، تصریح نمود که اگر رهبر طالبان و یا دیگر رهبران ارشد القاعده در داخل پاکستان ردگیری شوند، وی باردیگر دستور انجام عملیاتی نظیر آنچه که ماه گذشته برای کشتن اسامه بن لادن انجام شد را صادر خواهد کرد.
وی افزود: آمریکا درباره حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان فکر می کند ولی در عین حال نمی تواند اجازه دهد که نقشه های فعال گروههای تروریستی علیه شهروندان آمریکا و متحدانش به نتیجه برسد.
وظیفه ما این است که امنیت آمریکا را تامین کنیم. ما به حاکمیت پاکستان بسیار احترام می گذاریم ولی نمی توانیم اجازه دهیم کسانی که نقشه حمله به آمریکا و متحدانش را می کشند، طرحهای خود را به نتیجه برسانند.
عملیات یکجانبه کماندوهای آمریکایی و حمله آنها به یک ساختمان در شهر ابیت آباد پاکستان که گفته می شود محل اختفای اسامه بن لادن بوده، باعث بروز جنجال هایی در روابط واشنگتن و اسلام آباد شد.
آمریکا می گوید در این عملیات بن لادن را که در شهر نظامی ابیت آباد مخفی شده بود، کشته است.
رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره افغانستان اعتراف کرد که این مناقشه نمی تواند از طریق نظامی حل و فصل شود ولی در عین حال گفت: افزایش تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان طالبان را تضعیف کرده که این مساله می تواند برقراری آشتی سیاسی را در آن تسهیل کند.
اوباما اظهارداشت: طالبان باید ارتباطات خود را با القاعده قطع کنند، خشونت و تروریسم را محکوم کنند و به قانون اساسی افغانستان احترام بگذارند... و از این طریق می توان با طالبان گفت و گو نمود.
رییس جمهوری آمریکا امروز سفر دوره ای خود به چند کشور اروپایی از جمله جمهوری ایرلند، انگلیس، فرانسه و لهستان را آغاز می کند.
اوباما طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه این هفته به دعوت رسمی الیزابت دوم ملکه انگلیس از لندن دیدار خواهد کرد.
ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس قصد دارد همزمان با این سفر یک تظاهرات اعتراض آمیز را علیه سیاست های جنگ طلبانه کاخ سفید برگزار کند.
ائتلاف جنگ را متوقف کنید از فعالان مدنی و صلح طلب و اقشار مختلف مردم انگلیس دعوت کرده است که در این تظاهرات ضدآمریکایی که روز سه شنبه در مقابل کاخ باکینگهام برگزار می شود، شرکت کنند.
رییس جمهوری آمریکا علاوه بر دیدار تشریفاتی خود با ملکه، با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز درباره روابط دو کشور و مسائل مهم بین المللی از جمله تحولات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت و گو خواهد کرد.
رییس جمهوری آمریکا همچنین در جمع نمایندگان دو مجلس عوام و اعیان انگلیس سخنرانی خواهد کرد.
ائتلاف جنگ را متوقف کنید در بیانیه ای تاکید کرد: رییس جمهوری آمریکا برخلاف شعارهایی که می دهد در حال حاضر درگیر سه جنگ در کشورهای افغانستان ، عراق و لیبی است.
اوباما که در ابتدای ریاست جمهوری خود حتی برنده جایزه صلح نوبل نیز شده بود، در دو سال ریاست جمهوری خود دستور حملات نظامی به شش کشور را صادر کرد که حتی از دوره جورج بوش نیز بیشتر بود.
ائتلاف ضد جنگ انگلیس افزود: باراک اوباما همچنین بیشتر از هر رییس جمهور دیگری در آمریکا برای امور نظامی بودجه اختصاص داده است.
رییس جمهوری آمریکا در آوریل سال 2009 میلادی نیز برای شرکت در اجلاس سران کشورهای گروه 20 به لندن سفر کرد که همزمان گروههای ضدجنگ و مدافعان محیط زیست تظاهرات بزرگی را در اعتراض به این اجلاس در پایتخت انگلیس برگزار کردند.
اروپام 345** شماره 072 ساعت 13:38 تمام
۰ نفر