۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910949
T T
۰ نفر

اخبار کوتاه از سوریه

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910949
اخبار کوتاه از سوریه ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.خارجی.سوریه.اخبار دمشق - دیدار اسد با سرمایه گذاران عرب ، اظهارات نماینده مجلس سوریه در خصوص مجازات های آمریکا ، تجمع در برابر کنسولگری فرانسه در حلب ، طومار پارچه ای 105 متری در سوریه و نمایش کودکان سوری برای اعلام علاقه به وطن اخبار کوتاه روز شنبه سوریه است.
*** دیدار اسد با سرمایه گذاران عرب پایگاه اینترنتی شام پرس نوشت : بشار اسد رییس جمهوری سوریه با شماری از بازرگانان عرب دیدار و با آنان درباره سرمایه گذاری عربی در سوریه به ویژه آینده آن در چارچوب اصلاحات فراگیر در این کشور گفت و گو کرد.
در جریان این دیدار، نقش سرمایه گذاری در حمایت از اقتصاد ملی، اصلاح و توسعه بررسی شد.
** اظهارات نماینده سوریه در خصوص مجازات های آمریکا محمد حبش عضو مجلس خلق سوریه گفت: مجازات های آمریکا علیه سوریه ناشی از سکوت کشورها در قبال جنایات اسراییل در لبنان و منطقه است و هدف از آن از هم پاشیدن کشورهای پشتیبان مقاومت است.
وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان بی ان لبنان گفت: آمریکا هرگز خواهان امنیت و دمکراسی در منطقه نیست و این امر مایه افتخار مخالفان دولت سوریه یا حتی طرفداران آمریکا نیز نمی باشد.
** تجمع در برابر کنسولگری فرانسه در حلب صدها نفر با تجمع در برابر کنسولگری فرانسه در حلب در شمال سوریه اعتراض خود را نسبت به مداخله پاریس در امور داخلی سوریه اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، آنان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن نوشته شده بود: مداخله غرب فقط باعث افزایش وحدت مردم سوریه می شود.
*** طومار پارچه ای 105 متری در سوریه کودک از منطقه شهباء در استان سویداء در یک طومار پارچه ای 105 متری عباراتی درباره عشق به وطن نوشتند.
این عبارات به سه رنگ قرمز، سفید و سیاه که رنگ پرچم سوریه است، نوشته شده است.
*** نمایش کودکان در طرطوس 90 کودک سوری از اهالی طرطوس در چارچوب فعالیت های فرهنگی به اجرای نمایش ، موسیقی و نقاشی درباره علاقه به وطن پرداختند.
هدف از این اقدام، تاکید بر نقش کودکان در جامعه و همچنین در زمینه دفاع از وطن عنوان شده است.
جوانان و نوجوانان سوریه نیز این روزها در حال تهیه پرچم سوریه به طول 40 متر و عرض 16 متر هستند که با پنجه و کف دست آن را رنگ آمیز کرده و هدف از آن نشان دادن عشق به وطن از سوی همه سوری ها است .
خاورم1436**2312**6 شماره 184 ساعت 20:09 تمام
۰ نفر