۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910898
T T
۰ نفر
نخست وزیر اسبق لبنان بر تشکیل دولت فلسطین در اراضی اشغالی تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.خارجی.الحص.لبنان بیروت - سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان روز شنبه گفت: آنچه که لازم است انجام شود، تشکیل دولت فلسطینی درسراسر سرزمین فلسطین است و ما اقلیت یهودی را در اراضی فلسطین می پذیریم، ولی دولت اسراییل را در این سرزمین نخواهیم پذیرفت.
به گزارش ایرنا از بیروت، سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان در جریان مراسمی گفت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از اسراییل خواست تا به مرزهای سال 1967میلادی برگردد، گویی برای کشورهای عربی مساله ای در فلسطین تا قبل از آن وجود نداشته است، ولی برگشت به مرزهای این سال به هیچ وجه حلی برای مساله فلسطین تشکیل نمی دهد.
سلیم الحص تاکید کرد: این امر باید جزء اهداف و خواسته های تمامی کشورهای عربی قرار بگیرد، ولی تحقق یافتن این خواسته ممکن است تا چند سال طول بکشد. البته هر چقدر طول بکشد، ولی کشورهای عربی باید منتظر باشند و عجله کردن برای پذیرش مرزهای سال 1967میلادی جانفشانی هایی که در راه وطن صورت گرفته را توجیه نمی کند.
وی ادامه داد:برنامه های سازش که کشورهای عربی از سال ها پیش آن را قبول کردند، به شکل مجانی حق قومی عرب ها را نابود می کند و در جهت راضی کردن مجانی اسراییل اشغالگر می باشد.
گفتنی است که رژیم صهیونیستی با اشغال تمامی اراضی فلسطینی ها، آنها را ناچار به سکونت در اردوگاه های داخل و خارج از فلسطین کرد، به طوری که در حال حاضر کمتر از 5/ 1 میلیون فلسطینی در داخل کشورشان زندگی می کنند.
خاورم **2021* 1506 شماره 133 ساعت 15:38 تمام
۰ نفر