۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910895
T T
۰ نفر

در ادامه تنش در روابط پاکستان و آمریکا ،

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910895
در ادامه تنش در روابط پاکستان و آمریکا ، پاکستان از نیروهای آموزشی آمریکایی خواست خاک این کشور را ترک کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.پاکستان.آمریکا تهران - به نوشته یک روزنامه آمریکایی، به دنبال تنش های جدی بین دولت اسلام آباد و واشنگتن ، دولت پاکستان به 20 درصد از نیروهای آموزشی عملیات ویژه آمریکا دستور داد خاک این کشور را ترک کنند.
به گزارش گروه اخبار گروه صوتی و تصویری ایرنا، روزنامه واشنگتن پست در شماره روز شنبه خود به نقل از یکی از مقامات نظامی آمریکایی - که نامش فاش نشده - نوشت: دولت پاکستان در هفته های قبل از حمله نیروهای آمریکایی به ایبت آباد که به کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده منجر شد، از 25 تا 30 نفر از نیروهای آمریکایی خواسته است که از این کشور خارج شوند.
به نوشته این روزنامه ، این تصمیم دولت پاکستان در پاسخ به حوادث قبل از حمله به ایبت آباد اتخاذ شده و به نقش یکی از کارمندان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پرونده قتل دو پاکستانی در لاهور مربوط می شود.
واشنگتن پست با یادآوری تنش فزاینده در روابط واشنگتن اسلام آباد خاطرنشان کرد: دولت باراک اوباما پرسش هایی را درباره وجود سیستم حمایتی از بن لادن در پاکستان مطرح کرده و این درحالیست که مقامات پاکستانی بر نقض حریم هوایی کشورشان توسط نیروهای مهاجم آمریکایی تاکید دارند.
براساس این گزارش، ارتش قدرتمند پاکستان به دنبال عملیات ایبت اباد با انتقادهای بی سابقه ای مواجه شد.
ارتش این کشور معتقد است که این حمله که به شدت روابط با آمریکا را تحت فشار قرار داده، نقض تمامیت ارضی پاکستان بوده است. این درحالیست که سیاستمداران و اصحاب رسانه پاکستان ژنرال های ارتش را به دلیل عدم آگاهی از این حمله زیر سوال برده اند.
صویر1392**9158** شماره 130 ساعت 14:52 تمام
۰ نفر