۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910805
T T
۰ نفر

جنبش حماس

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910805
جنبش حماس اظهارات نتانیاهو پوچی گفت و گوها را اثبات کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.جنبش حماس.طرح اوباما.مخالفت نتانیاهو تهران - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس )روز جمعه اعلام کرد که اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نپذیرفتن تشکیل دولت فلسطین در چارچوب مرزهای سال 1967 میلادی حاکی از پوچی گفت و گوی فلسطینی ها با اسراییل است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه، سامی ابوذهری سخنگوی حماس گفت : اعلان نتانیاهو مبنی برعدم عقب نشینی اسراییل تا مرزهای سرزمین های اشغال شده فلسطین تا قبل از سال 1967 میلادی بیهودگی گفت و گوها و دستیابی به سراب مصالحه را اثبات کرد.
وی افزود:ما پذیرش یک راهبرد اعراب و فلسطینی ها را براساس مقاومت و حفظ حقوق مان در مواجهه با این تکبر وگستاخی اسراییلی را خواستاریم.
سخنگوی حماس همچینن گفت : ما در حماس پاسخ مان به این اظهارات مبنی بر عدم پذیرش مشروعیت اشغالگری اسراییل حتی بر یک اینچ از سرزمین فلسطین را تایید می کنیم.
جنبش اسلامی حماس که بر منطقه نوار غزه حاکم است ، درماه جاری میلادی قرارداد مصالحه با محمود عباس از جنبش فتح و رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی را امضا کرد.
جنبش فتح برکرانه باختری رود اردن حاکم است.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در یک نطق سیاسی به وضوح از اسراییل و فلسطینی ها خواست مرزهای فلسطین قبل از جنگ 1967 اعراب و اسراییل را به عنوان مبنای گفت و گوهای صلح بپذیرند.
محمود عباس روز جمعه از اوباما خواست نتانیاهو را برای پذیرش یک کشور فلسطینی در مرزهای قبل از جنگ سال 1967 میلادی تحت فشار قراردهد ولی نتانیاهو ضمن مخالف با این طرح آنرا نپذیرفت و طی بیانیه ای صریح و بی پرده در روز جمعه، اعلام کرد : چنین طرحی اسراییل را غیرقابل دفاع کرد و بیشتر شهرک های اسراییلی را در کرانه باختری ( از اسراییل ) جدا می کند 1682/ 1856 شماره 039 ساعت 09:54 تمام
۰ نفر