۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910779
T T
۰ نفر
نشریه چینی : به انحصار غرب بر صندوق بین المللی پول پایان داده شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.خارجی.چین.صندوق بین المللی پول پکن - یک نشریه چینی نوشت :باید به انحصار غرب بر صندوق بین المللی پول پایان داده شود.
گلوبال تایمز با انتقاد از رویکرد غرب به این صندوق و دست اندازی غربی ها به سامانه های مالی بین المللی آورده است که نمی توان به این وضع ادامه داد و ساختارهای مالی را فقط به دستان غربی ها سپرد.
روزنامه چینی ادامه می دهد : استراوس کان به اتهام فساد اخلاقی از ریاست این صندوق استعفا کرده و بحث تعیین رییس جدید موضوع داغ بین المللی است.
در گزارش این نشریه خاطر نشان شده است : این احتمال هم وجود دارد که چین به عنوان کشوری که صدای رساتری در سال های اخیر در صندوق بین المللی پول داشته است بتواند ریاست این صندوق را برعهده بگیرد.
با این وصف گلوبال تایمز با انتقاد از تلاش گسترده اروپا برای کسب ریاست این صندوق تاکید کرد : از زمانی که بانک جهانی ایجاد شده است یک آمریکایی ریاست آن را برعهده داشته و ریاست صندوق بین المللی پول هم به یک اروپایی سپرده شده است.
روزنامه تاکید کرد : این قانون نانوشته تا کی ادامه خواهد داشت . بحران مالی در زمانی بوجود آمد که همین ها ریاست بر این ساختارها را برعهده داشتند و تاکنون قدرت های نوظهور اقتصادی چون چین و برزیل با چالش از ناحیه غرب روبرو بوده اند.
به نوشته روزنامه چینی ، زمانه فرق کرده است. اکنون فرایند شفافیت و باز بودن و پایبندی به اصول اخلاقی باید جایگزین رهیافت های انتخابی و گلچین کردن افراد شود.
امروز قدرت های دیگری چون ترکیه ، چین ، برزیل و یا هند هستند که قابلیت های اداره کردن سامانه های بین المللی مالی را دارند.
گلوبال تایمز افزود : صندوق بین المللی پول که تحت هدایت غربی ها اداره می شد به دلیل ضعف در مقابله با بحران های مالی در جهان مورد انتقاد کشورها بوده است . این صندوق توجه کافی به قدرت های در حال رشد اقتصادی نکرده است.
روزنامه چینی می نویسد : صندوق بین المللی پول باید اصلاح شود. مدیریت بر آن باید تغییر کند و قدرت های رو به رشد اقتصادی در جهان باید نمایندگی فراگیرتری در آن داشته باشند.
آساق ** 275 ** 2100 شماره 013 ساعت 07:48 تمام
۰ نفر