۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910776
T T
۰ نفر

در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910776
در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه مطرح شد روسیه ادعای همکاری موشکی ایران و کره شمالی را بی اساس خواند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.روسیه.ایران.موشکی مسکو - آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ادعای همکاری موشکی ایران و کره شمالی که در گزارش اخیر سازمان ملل منعکس شده ، بی اساس است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، لوکاشویچ روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو ، با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل گفت: این گزارش که بر اساس آن گویا ایران و کره شمالی در زمینه فناوری های نظامی و موشکی همکاری کرده اند، را بررسی کردیم.
وی افزود: هر دو کشور زیر تحریم سازمان ملل قرار دارند و فروش برخی مواد و فناوری ها به این کشورها با ممنوعیت سازمان ملل مواجه است و این ممنوعیت شامل فعالیت های موشکی نیز می شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره ادعای افراد موسوم به کارشناسان سازمان ملل درباره همکاری موشکی ایران و کره شمالی خاطرنشان کرد: این نوع اطلاعات بویژه ادعای در زمینه همکاری منظم ایران و کره شمالی در زمینه موشکی را موثق نمی دانیم.
لوکاشویچ گفت: اطلاعات این گزارش را در ردیف حدسیات کارشناسان می دانیم که مطالب خود را به صورت سطحی می نویسند و این نوع گزارشات اثبات موثق ندارند.
وی از کسانی که این گونه مطالب محرمانه را در رسانه های خبری منتشر کرده اند،انتقاد کرد و این گونه اقدامات را غیرقابل قبول دانست و افزود: چون این گزارش ها اطلاعات حساس است، انتشار آنها در مطبوعات ممنوع است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به وجود مواردی اشاره کرد که کارشناسان سازمان ملل درباره موضوعات مربوط به نقض تحریم ها اطلاعات نادرست و کذبی داده اند.
وی در پاسخ به سووالی درباره روابط اتحادیه اروپا و ایران در زمینه هسته ای گفت: در کنفرانس مطبوعاتی قبلی در این زمینه بصورت مفصل صحبت کردیم و موضوع جدیدی در حال حاضر در این زمینه مطرح نیست.
اروپام/2240/ 2242/ 1856 شماره 010 ساعت 07:13 تمام
۰ نفر