۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910440
T T
۰ نفر

در پی لغو توافق قبلی با بی پی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910440
در پی لغو توافق قبلی با بی پی شرکت نفتی روسی اعلام کرد پیشنهاد جدیدی از بی پی دریافت کرده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 اقتصاد.روسیه.روسنفت.بی پی تهران - شرکت روسنفت روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد؟ در پی لغو شدن قرارداد 16 میلیارد دلاری قبلیش با شرکت نفتی بریتیش پترولیوم، پیشنهاد همکاری جدیدی از این شرکت در زمینه مبادله سهام و تولید نفت در فلات قاره قطب شمال روسیه دریافت کرده است.
به گزارش خبرگزاری ریانووتسی از مسکو؟ شرکت بزرگ نفت روسیه روسنفت در بیانیه خود افزود: گستره پیشنهاد جدید بی پی درباره همکاریهای اتی با بی پی بیشتر از توافقنامه قبلی است.
بی پی و روسنفت در ژانویه 2011 )دی 1389) موافقتنامه ای برای مبادله سهام امضا کردند که طبق آن روسنفت 5.9 درصد از سهام خود را با 5 درصد از سهام بی پی مبادله می کرد. این توافقنامه شامل اکتشاف و استخراج مشترک نفت در فلات قاره روسیه در قطب شمال نیز می شد.
اما این قرارداد در پی اقدام قانونی کنسرسیوم موسوم به ای آر آر در روز سه شنبه (دیروز) به وسیله دادگاه لغو شد.
کنسیرسیوم ای آر آر که نماینده شریکان بی پی در شرکت محلی تی ان کی - بی پی است، در دادگاه مدعی شد که بی پی توافقنامه بی پی -ای آر آر را درمورد سهامداران نقض کرده است.
بر اساس این توافقنامه، بی پی موظف است پیش از مشارکت در هرگونه طرحی در روسیه، موافقت تی ان کی - بی پی، را جلب کند.
این در حالیست که سرگئی شماتکو وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه گفت که روسنفت در پی یافتن شریکان جدیدی بر خواهد آمد که فناوریهای جدید اکتشاف و استخراج نفت در فلات قاره را در اختیار آن قرار دهند.
در همین حال رسانه های روسیه اعلام کردند که شرکتهای شل، اکسون، شورون و همچنین شرکتهای نفتی هند و چین به روسنفت پیشنهاد همکاری داده اند.
صویر1479**1486** شماره 216 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر