۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910387
T T
۰ نفر
ادعای همکاری موشکی، سناریوی کهنه و تکراری غربیها علیه ایران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 سیاسی.ایران.چین.موشکی پکن - ادعای همکاری موشکی ایران و کره شمالی از طریق چین که از سوی مقامات این کشورها تکذیب و رد شده، سناریوی تازه رسانه های وابسته به آمریکا برای انحراف افکار عمومی از پیشرفتهای خیرکننده ایران در صنایع موشکی و تحت فشارگذاشتن چین در مذاکرات آتی هسته ای ایران و 5+1 است.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر رسانه های غربی در اقدامی هماهنگ تلاش کردند به نقل از یک گزارش به اصطلاح محرمانه سازمان ملل چنین القا کنند که ایران و کره شمالی از طریق چین همکاری موشکی ( بالستیک ) دارند.
در نخستین واکنش به این ادعا ، وزارت خارجه چین روز گذشته در بیانیه ای رسما اعلام کرد: اخبار منتشر شده در خصوص ارتباطات تسلیحاتی میان ایران و کره شمالی بی ارزش است و سند منسوب به سازمان ملل در این ارتباط قابل استناد نیست.
در بیانیه دستگاه دیپلماسی چین آمده است: سند مذکور نه اقتدار و نمایندگی شورای امنیت را ثابت می کند و نه برآمده از کمیته های مرتبط با تحریم در شورای امنیت است.
بیانیه درباره بخشی از مطالب سند مبنی بر انجام این معاملات تجاری از طریق کشور ثالث که برخی آن را چین دانسته اند، آورده است : وزارت خارجه چین علاقه ای به اظهار نظر در این زمینه ندارد اما تاکید می کند که پکن مسوولیت شناس بوده و به مسوولیتهای خود بخوبی واقف است.
هو جونگ یو دستیار وزیر خارجه چین نیز روز چهارشنبه ، گزارش منتشر شده در باره ادعای همکاری موشکی بالستیک ایران و کره شمالی از طریق کشور ثالث ( چین ) را رد کرد.
وی گفت: من کاملا این گونه گزارشها را رد می کنم.
جیانگ یو سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در این ارتباط اظهار داشت: اینکه گفته می شود محل انتقال این محموله ها، چین بوده اتهاماتی است که معلوم نیست از کجا وارد می شود؟ وی افزود: من هیچ علاقه ای ندارم درباره این اتهامات و ادعاها که برخی منابع ناشناس مطرح می کنند، اظهار نظر کنم.
از سوی دیگر مقامات کشورمان نیز طی دیروز و امروز به انتشار این گونه اخبار واکنش نشان دادند و اعلام کردند: ادعاهای مطرح شده با هدف فضاسازی علیه ایران انجام شده است.
سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز امروز گزارش برخی رسانه های بیگانه درباره همکاری موشکی ایران و کره شمالی را تکذیب و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا خودکفا است و هیچ نیازی به دیگران ندارد.
وی افزود: هیچ چیزی در این حوزه بین جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی تبادل نشده است.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گوی هفتگی خود با خبرنگاران درباره جوسازی های اخیر کشورها و رسانه های غربی در ارتباط با همکاریهای موشکی میان ایران و کره شمالی با همکاری چین گفت: در رابطه با فضاسازی های صورت گرفته نسبت به همکاریهای ایران و کره شمالی در انتقال فناوری یا انتقال قطعات موشکهای بالستیک بارها آن را رد کرده ایم.
به گفته مهمانپرست این خبرسازی ها و فضاسازی ها درست نیست و با اهداف خاصی این مطالب منتشر می شود.
فضاسازی رسانه های غربی علیه ایران و چین در شرایطی انجام می شود که چین در مذاکرات هسته ای 5+1 با ایران همواره با تحریم و توسل به زور علیه ایران مخالفت کرده است.
برخی کارشناساس سیاسی معتقدند فضاسازی های صورت گرفته بیشتر برای تحت فشار گذاشتن چین در مذاکرات آتی هسته ای ایران است.
از سوی دیگر، پیشرفتهای موشکی ایران در سالهای اخیر موجب شگفتی کشورهای تحریم کننده ایران قرار گرفته است و به نظر می رسد آمریکا و کشورهای غربی در تلاشند افکار عمومی را از پیشرفتهای دفاعی ایران بویژه در حوزه صنایع موشکی منحرف سازد. پیشرفتهایی که به گفته وزیر دفاع بخشی از آن در سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره برداری می رسد که برخی شناورها و موشکهای بالستیک از جمله آنهاست.
نگاهی به رفتار ناشیانه دولتمردان آمریکا در سالهای اخیر نشان می دهد که همواره آنها کوشیده اند در آستانه مذاکرات هسته ای ایران با طرح ادعاهای واهی و افزایش تحریمهای یکجانبه، زمینه را برای افزایش فشارها بر ایران فراهم سازند.
این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرد که سیاه نمایی ها و تلاشهای مغرضانه رسانه های وابسته به آمریکا و صهیونیزم بین الملل علیه ایران تاثیری در عزم و اراده دولت و ملت برای پیشبرد برنامه های توسعه ای ایران ندارد.
آساق ** 275 1577** شماره 163 ساعت 15:44 تمام
۰ نفر