۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910359
T T
۰ نفر

واشنگتن پست:

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7910359
واشنگتن پست: در صورت خودداری قذافی ازکناره گیری، اوضاع لیبی فاجعه بار می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/28 سیاسی.لیبی.واشنگتن پست تهران- روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا، نوشت در صورت خودداری معمر قذافی رهبر لیبی از کناره گیری از قدرت، بحران در این کشور به سوی فاجعه پیش خواهد رفت.
واشنگتن پست روز چهارشنبه در مقاله ای با عنوان در لیبی زمان تقویت ریشه های دمکراسی فرا رسیده است این سوال را مطرح کرد که آیا می توان گفت درگیریهای این کشور در بهار انقلابهای عربی نوعی نعمت به شمار می رود.
روزنامه آمریکایی در پاسخ نوشت : درد و رنج غیر نظامیان و محاصره و کشتار آنها از سوی نیروهای معمر قذافی را نمی توان نعمتی برای مردم لیبی ارزیابی کرد؟ بلکه این احتمال وجود دارد که در صورت کنار نرفتن قذافی از سر قدرت، بحران لیبی حتی به فاجعه ای تبدیل شود.
این روزنامه افزود: انقلابیون لیبی که کنترل شرق کشور را در دست دارند فرصت دارند تا در نبود نفوذ نظام سابق برای در دست گرفتن حکومت آماده شوند، فرصتی که در اختیار همتایان تونسی و مصری آنها فراهم نشد.
این روزنامه افزود: رفتار محتاطانه آمریکا مطابق با واکنش کند این کشور در برخورد با خیزشهای عربی است. در انقلاب مصر، واشنگتن، حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع را ترغیب به کناره گیری نکرد ، تا اینکه خود مردم ثابت کردند که دوران مبارک به پایان رسیده است. با این حال در لیبی از اقدام نظامی حمایت کرد وخواستار برکناری قذافی شد.
واشنگتن پست در پایان افزود: موفقیت ویا شکست انقلاب لیبی با جمعیتی کمتر از مصر و سایر کشورهای عربی بی گمان در میان کشورهای دموکراتیک در سراسر منطقه بازتاب هایی در پی خواهد داشت.
خاورم 1446**1049* شماره 135 ساعت 14:20 تمام
۰ نفر