۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7909382
T T
۰ نفر

اختصاصی/

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7909382
اختصاصی/ دبیرکل سازمان ملل از ادامه مذاکرات ایران با گروه 5+1 استقبال کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/23 سیاسی.نیویورک.سازمان ملل.ایران نیویورک- (سازمان ملل ) سخنگوی بان کی مون اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل متحد از ادامه مذاکرات ایران با گروه 5+1 استقبال کرده است.
فرهان حق یکی از سخنگویان بان کی مون در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا و در پاسخ به سوالی درباره واکنش دبیر کل به نامه ایران برای ادامه مذاکرات با گروه 5+1 اظهار داشت : بان کی مون همواره از ادامه مذاکرات حمایت کرده و طرفین را تشویق می کند که از طریق مذاکره به نتیجه برسند.
** تهران آماده برای ادامه گفت وگوها دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز بیستم اردیبهشت ماه جاری در پاسخ به نامه کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا درامور سیاست خارجی و سیاست امنیتی گفت : از بازگشت شما به گفت وگو برای همکاری حول نقاط مشترک استقبال می کنیم.
آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز هفته گذشته و در جریان سفر یک روزه خود به ترکیه از آمادگی تهران برای از سرگیری مذاکرات با گروه ؟+؟ خبر داد.
وی در یک کنفرانس خبری گفت: امیدوارم این موضوع مهم در گفتگوهای استانبول به نتیجه نهایی برسد.
برنامه های هسته ای نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز و در راستای خدمت به مردم و بر اساس قوانین بین المللی از جمله آژانس بین اللمی انرژی اتمی است.
در طول سالیان گذشته بر اثر فشارهای سیاسی برخی قدرت ها به ویژه آمریکا و لابی صهیونیسم تلاش های زیادی صورت گرفت تا نشان دهند که بخشی از برنامه های هسته ای ایران ماهیت غیر صلح آمیز دارد.
درزمان دبیر کلی محمد البرادعی و اکنون آمانو بارها گزارش های آژانس بین المللی اتمی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان صحه گذاشته و بر عدم انحراف در برنامه های آن تاکید کرده است.
چند کشور غربی به خصوص آمریکا بر اساس یک سری ادعاهای واهی و دروغین همواره تلاش می کنند که فعالیت های هسته ای کشورمان به سرانجام نرسد و تاکنون چندین قطعنامه غیر قانونی و ظالمانه بر ضد ملت ایران تصویب کرده اند هر چند که ملت و نظام بدون توجه به این تلاش ها برنامه های صلح آمیز خود را دنبال کرده و این تحریم ها تاثیری بر اراده و ایستادگی آنها برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی به عنوان یک انرژی پاک و ارزان نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.
**از ناکامی در تحریم ها و تلاش برای آلوده کردن نیروگاه اتمی بوشهر تا ترور دانشمندان هسته ای دشمنان ملت ایران وقتی متوجه شدن تحریم ها کارساز نیست دست به اقدامات ناجوانمردانه بی بیشتری زدند از تلاش برای آلوده کردن سیستم هسته ای کشور از طریق کرم استاکس نت که با هوشیاری مسوولان و دانشمندان کشور این توطئه با شکست مواجه شد تا ترور دانشمندان هسته ای که در اثر چند عملیات تروریستی دو نفر از فیزیکدانان هسته ای کشورمان شهید و یک نفر مجروح شد.
آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در پانزدهم آذرماه سال گذشته در نشست عالی مسوولان قضایی در واکنش به مرگ دو دانشمند هسته ای کشورمان گفت : ما آژانس انرژی اتمی را مسئول می دانیم چرا که با اعلام اسامی این دو فیزیکدان توسط آژانس، آن ها را در معرض تهدید جدی قرار داد و این کار در عالم علم و پژوهش و تکنولوژی بدترین کار ممکن است.
مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی، دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران، بعد از آن که سازمان انرژی اتمی بر خلاف مفاد قوانین آژانس اسامی آنها را اعلام کرده بود در هشتم آذر ماه در دو بمب گذاری جداگانه هدف اقداماتی تروریستی قرار گرفتند که در این میان آقای شهریاری شهید و آقای عباسی مجروح شد.
هر چند ایران همواره آمادگی خود را برای انجام مذاکره و گفت وگوها اعلام کرده است اما همواره بر حق مسلم خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی بر اساس پادمان های بین المللی تاکید و بارها اعلام کرده است که از حقوق ملت ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد.
به نظر می رسد که زمان آن فرا رسیده در مذاکرات آتی نمایندگان گروه 5+1 شانه های خود را زیر فشار آمریکا و لابی صهیونیسم خارج کرده و به جای بهانه تراشی های بی مورد درخصوص برنامه های هسته ای ایران در مورد راههای خلع سلاح هسته ای در جهان به ویژه در مورد برنامه های اتمی رژیم صهیونیستی و راههای انهدام کلاهک های هسته ای این رژیم تصمیم گیری کنند.
در آن صورت می توان گفت که این ها نمایندگان واقعی مردم اروپا و از حامیان واقعی عدم اشاعه سلاحهای کشتار جمعی در جهان هستند.
اروپام 1908**2251 شماره 111 ساعت 16:44 تمام
۰ نفر