۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7905606
T T
۰ نفر
آمریکا و روسیه درباره تجارت جهانی و دفاع موشکی مذاکره کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/02 سیاسی.آمریکا.روسیه.کاخ سفید تهران - کاخ سفید اعلام کرد: جوبایدن معاون رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه گفت وگوهایی درباره اهداف مسکو برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی و همکاریهای دفاع موشکی دو کشور انجام دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید باصدور بیانیه ای اعلام کرد: بایدن و پوتین درباره تعهد دولت اوباما نسبت به لعو کاربرد یک قانون دوران جنگ سرد در مورد روسیه که موانع اقتصادی در سر راه این کشور ایجاد می کند، گفت وگو کردند.
در این بیانیه آمده است: آنان همچنین گامهای بعدی در مورد همکاریهای دفاع موشکی را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر سر اهمیت تداوم روابط پویا بین آمریکا و روسیه به توافق رسیدند.
این بیانیه می افزاید: بایدن معاون رئیس جمهوری تداوم نیاز به همکاری بین آمریکا و روسیه بر سر مسائل امنیتی جهانی را مورد تاکید قرار داده و قول داده است که همکاری با روسیه برای تسهیل مسافرت بین دو کشور ادامه یابد.
روسیه آخرین قدرت اقتصادی است که در سازمان تجارت جهانی عضویت ندارد.
گفت و گوی این دو مقام آمریکا و روسیه یک روز پس از آن انجام شد که پوتین سیاستهای اقتصادی آمریکا را بویژه در مورد کسری بودجه و بدهی های ملی به باد انتقاد گرفت.
پوتین در اظهارات خود در جلسه غیر علنی مجلس روسیه گفت: به تراز تجاری، کسری بودجه و بدهی آمریکا توجه کنید.
پوتین در میان تشویق حاضران افزود: ما هیچیک از این مشکلات را نداریم و امیدوارم که هرگز نداشته باشیم.
مترجمام/ 1504**1403 شماره 011 ساعت 04:42 تمام
۰ نفر