۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7905259
T T
۰ نفر
مشاور مطبوعاتی رییس جمهورایران دردهلی نو با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/30 سیاسی.هند.ایران دهلی نو - علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری دردهلی نو با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند دیدار کرد و با وی درباره مسایل منطقه ای بین المللی و روابط دوجانبه بحث وتبادل نظر به عمل آورد.
به گزارش ایرنا جوانفکر که به دعوت وزیر مشاور در امور خارجه هند به این کشور سفر کرده است در دومین روز از سفر خود، با شیوشنکر منون در ساختمان وزارت امور خارجه هند دیدار کرد.
در این دیدار که سید مهدی نبی زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نیز حضور داشت، جوانفکر با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور گفت: روابط ایران و هند همواره رو به گسترش بوده است اما ظرفیتهای بسیاری در دو طرف وجود دارد که می توان آنها را در جهت ارتقاء مناسبات دو جانبه به خدمت گرفت و مناسبات فی مابین را تقویت کرد .
مشاور رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت همکاری دوکشور درمبارزه با تروریسم افزود: ایران بیش از هرکشور دیگری درمنطقه و جهان از تروریسم آسیب دیده است و در گلزار شهدای ایران شخصیت های بزرگی آرمیده اند که بالاترین مسوولیت های مدیریتی در کشور را برعهده داشتند .
وی همچنین گفت:توسعه همکاری های رسانه ای از دیگر زمینه های همکاری جمهوری اسلامی ایران و هند است و تصمیم داریم فعالیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در هند را با تولید و انتشار اخبار به زبان اردو افزایش دهیم و ما از تصمیم خبرگزاری پی تی آی برای حضور درایران استقبال می کنیم .
جوانفکر به تحلیل و تشریح تحولات جاری در شمال آفریقا و خاورمیانه پرداخت وتاکید کرد که آمریکا با همکاری برخی از هم پیمانان اروپایی و رژیم صهیونیستی یک طرح گسترده را علیه منافع ملت ها ی منطقه به اجرا گذاشته اند و در تلاش هستند تا جای پای خود را برای دهه های آینده در خاورمیانه و شمال آفریقا تحکیم بخشند بنابر این هوشیاری و آگاهی نسبت به ماهیت این تحولات و طرحهای پشت پرده نظام سلطه از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی افزود: اگر شناخت صحیحی از این تحولات نداشته باشیم و اقدام بایسته ای را به عمل نیاوریم یا براساس تحلیل اشتباه نتوانیم تصمیم واقدام مناسبی را به عمل آوریم به طور قطع در آینده قادر به جبران فرصت های از دست رفته نخواهیم بود.
وی برخورد دو گانه غرب را نسبت به تحولات منطقه خصوصا عدم واکنش نسبت به کشتار مردم بیگناه بحرین مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که هند به عنوان یک کشور مستقل و غیر متعهد می تواند نقش تاثیرگذاری در تحولات منطقه داشته باشد .
مشاور امنیت ملی هند نیز دراین دیدار ضمن ابراز رضایت از سفر اخیر خود به تهران در اسفند ماه گذشته و ملاقات مفیدی که با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران داشت، از ادامه سفر متقابل مقامات ارشد دو کشور جهت تبادل نظر پیرامون تحولات منطقه استقبال کرد و اظهار داشت: دولت هند ،ایران را به عنوان کشوری با ثبات در منطقه می شناسد و به طور طبیعی برای تبادل نظر و رایزنی در خصوص تحولات این منطقه به اولین کشوری که مراجعه می کند؟ ایران است.
شیوشنکرمنون از توسعه همکاری ها و رایزنی های دو کشور در زمینه های مختلف از جمله موضوع افغانستان و همچنین مقابله با پدیده تروریسم استقبال کرد و نقش رسانه ها در دنیای امروز به ویژه در شکل دهی به افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد.
مشاور امنیت ملی هند همچنین از این دیدار و رایزنی با مشاور مطبوعاتی رییس جمهور اظهارخرسندی کرد و گفت که دولت متبوع وی تحولات خاورمیانه را با دقت زیر نظر دارد و هم اندیشی با جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه استقبال می کند .
آساق 589 شماره 001 ساعت 00:16 تمام
۰ نفر