۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7901060
T T
۰ نفر

همزمان با اجلاس لندن

۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7901060
همزمان با اجلاس لندن فعالان مدنی انگلیس در اعتراض به حمله نظامی به لیبی تجمع می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/08 سیاسی.انگلیس.لیبی لندن - فعالان مدنی و مخالفان جنگ در انگلیس قصد دارند روز سه شنبه و همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی لیبی در لندن، تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، این تجمع قرار است در نزدیکی کاخ لنکستر هاوس محل تشکیل اجلاس لندن، برگزار شود.
دو تشکل ائتلاف جنگ را متوقف کنید و سازمان مبارزه برای خلع سلاح هسته ای برای برگزاری این تجمع اعتراض آمیز فراخوان داده اند.
ائتلاف جنگ را متوقف کنید که دربرگیرنده چند سازمان و گروه ضدجنگ و صلح طلب است در بیانیه ای اعلام کرد که اکثر مردم انگلیس مخالف حمله نظامی غرب علیه لیبی هستند ولی دولت انگلیس بدون توجه به دیدگاه های مردم خود از ابتدا رهبری تلاش ها برای اقدام نظامی در لیبی را برعهده گرفته است.
این تشکل مدنی از مردم انگلیس دعوت کرده است تا با حضور در مقابل محل برگزاری اجلاس بین المللی لیبی در لندن، مخالفت خود را با سیاست های جنگ طلبانه قدرت های غربی نشان دهند.
بری مارستن سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: قرار است در اجلاس لندن وزیران خارجه و نمایندگان حدود 40 کشور و مقامات ارشد سازمان ملل و برخی سازمان های منطقه ای نظیر اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب شرکت کنند.
وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس، بحث و گفت و گو درباره وضعیت جاری در لیبی، نحوه اجرای قطعنامه های 1970 و 1973 شورای امنیت سازمان ملل در زمینه اعمال منطقه پرواز ممنوع و محافظت از غیرنظامیان آن کشور می باشد.
در این اجلاس که گفته می شود نمایندگانی از شورای موقت انتقالی مخالفان دولت لیبی نیز شرکت خواهند داشت درباره آینده سیاسی لیبی نیز گفت و گو خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی در مورد حضور کشورهایی نظیر آلمان، روسیه و چین که به قطعنامه 1973 شورای امنیت رای ممتنع دادند، گفت: شرکت آلمان در اجلاس لندن قطعی شده است ولی حضور نمایندگان روسیه و چین هنوز قطعی نشده است.
همچنین قرار است در اجلاس فردا یک گروه تماس برای پیگیری مسائل مرتبط با لیبی تشکیل شود.
در تحولی دیگر، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در آستانه برگزاری اجلاس لندن با انتشار بیانیه مشترکی از حامیان معمر قذافی خواستند تا دیر نشده دست از حمایت از رژیم لیبی بردارند.
آنان همچنین از همه مخالفان دولت قذافی خواستند به آغاز روند ملی انتقالی در لیبی کمک کنند.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که ما به دنبال اشغال نظامی لیبی نیستیم.
نخست وزیر انگلیس همچنین عصر امروز طی سخنانی در پارلمان انگلیس گزارشی از اجلاس اخیر سران اتحادیه اروپا درباره اوضاع لیبی به نمایندگان ارائه کرد.
اروپام 345** شماره 166 ساعت 19:42 تمام
۰ نفر