ساخت پل زیرگذر محمدشهر کرج پس از دو سال هنوز تکمیل نشده است
#
کرج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/11/84
داخلی.اقتصادی.ساخت زیرگذر.
طرح ساخت پل زیرگذر تقاطع راه آهن و جاده محمد شهر کرج که از بهمن ماه
82 آغاز شده و قرار بود طی هشت ماه به پایان برسد ، اکنون پس از دو سال
هنوز تکمیل نشده است.
این در حالی است که روزانه شماری زیادی خودرو در این تقاطع ، ترافیک
سنگینی ایجاد کرده و زمینه نارضایتی رانندگان ، سرنشینان خودروها و
ساکنان منطقه را فراهم کرده است.
به گفته برخی رانندگان ، عبور از این تقاطع چند متری بخاطر ترافیک
سنگین گاهی تا 30 دقیقه بطول می انجامد و ترافیک سنگین بخصوص در ساعتهای
پرتردد در این تقاطع با روند فزاینده ساخت و ساز در این منطقه مشکلات را
روز به روز پیچیده تر می کند.
مهندس ناظر بر تقاطع های غیرهمسطح اداره کل خط و ابنیه فنی راه آهن کشور
دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : عملیات اجرایی پل زیرگذر جاده محمدشهر
با اعتبار حدود پنج میلیارد ریال از بهمن 82 آغاز شد.
"بهزاد اباصلتی" افزود: با وجود اینکه قرار بود این پل هشت ماه بعد به
بهره برداری برسد اما مسائل ترافیکی، وجود میدان میوه و تربار و تاسیسات
برق در محل اجرای پل باعث تاخیر در اجرای این طرح شد.
وی یادآور شد: با صرف اعتبار اولیه این طرح 80 درصد پیشرفت داشته که
تکمیل آن به 5/2 میلیارد ریال دیگر نیز نیازدارد.
به گفته اباصلتی درصورت اختصاص کامل این اعتبار ، این پل تا اواخر
اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
سرپرست کارگاه طرح ساخت زیرگذر تقاطع راه آهن محمدشهرکرج نیزگفت: فقدان
کارشناسی لازم در مورد گذر خطوط تلفن، آب، برق و گاز در محل احداث پل باعث
شده که ساخت آن بیش از دو سال طول بکشد.
"مهدی تاجیک" با تاکید براینکه این تقاطع از حساسیت خاصی در زمینه
ایمنی و حوادث برخوردار است افزود: در طول زمان اجرای این طرح تصادف قطار
با یک تریلی و وانت بار دو کشته برجای گذاشت.
پل زیرگذر تقاطع راه آهن و جاده محمدشهر دارای طول دهانه 11 مترو ارتفاع
مفید پنج متر و 60 سانتی متر است که چهار خط عبور خودرو برروی آن در نظر
گرفته شده است.
694/561/1547