۲۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7582124
T T
۰ نفر
یک مسئول ناجا قزوین:آگاه سازی،مهمترین پیشگیری از آسیب های اجتماعی است .....................................................................
قزوین،خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/12/86 داخلی.اجتماعی.آسیب های اجتماعی.
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین،آگاه سازی اجتماعی را مهمترین ابزار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانست.
سرهنک"حمدالله شعبانی"روزشنبه درهمایش آسیب شناسی اجتماعی دانش آموزان دختر قزوین گفت:هم اکنون باگسترش خانواده های هسته ای،نیاز به بهره مندی از واحدهای مشاوره ای افزایش یافته است.
وی اظهارداشت:سابق بار مشاوره خانواده ها به عهده بزرگترها بزرگترها بود درحالی که این مهم در خانواده های امروزی با بی توجهی روبرو شده است.
این مسئول باتاکید بر لزوم ایجاد احساس نیاز مشاوره درجامعه گفت:اطلاع رسانی صحیح درباره نقش واحدهای مشاوره در جامعه امروز می تواند این احساس را تقویت کند و موجب تقویت حس تعلق در افراد خانواده شود.
شعبانی افزود:دربحث مبارزه باآسیب های اجتماعی باید توجه به پیشگیری در راس امور قرار گرفته چراکه پیشگیری مهمتر از درمان است .
وی افزود: باید زمینه مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی فراهم شود.
این مسئول خاطرنشان ساخت:برای مبارزه باآسیب های اجتماعی نباید به آسیب دیده بنگریم و حالت انفعالی داشته باشیم بلکه باید با خود آسیب مبارزه کنیم.
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد:وقتی آسیب اجتماعی ازعلل متعدد ناشی می شود پس ابزار مبارزه باآن هم باید فراگیر و نظامی جامع و هماهنک دراین زمینه باشد.
شعبانی،محبت وبرقراری ارتباط صمیمی بین اولیا وفرزندان را راه استحکام خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه ذکرکرد.
وی درخصوص هوشیاری اولیا در پیشگیری از نابسامانی های اخلاقی وراههای سوق دادن فرزندان به سمت وسوی زندگی سالم تاکید کرد.
استان قزوین دارای 240هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی است.ک/2 616/8837/1547 شماره 373 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر