۲۱ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7579475
T T
۰ نفر
استاندارخراسان رضوی خواستار حضورقوی بخش خصوصی در سرمایه گذاری عراق شد ....................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/12/86 داخلی.اقتصادی .سرمایه گذاری استاندار خراسان رضوی خواستار حضور قوی بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف در عراق شد.
محمد جواد محمدی زاده سه شنبه در جلسه برقراری روابط اقتصادی با استان های بغداد، حله، کربلا و نجف عراق در جمع دست اندرکاران حوزه اقتصادی استان گفت : استان آمادگی برپایی نمایشگاه های مختلف فروش کالا در عراق را دارد.
وی برگزاری نمایشگاه های فروش کالا را برای تامین نیازهای کوتاه مدت و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه توسعه خدمات فنی و مهندسی و حضور بلند مدت در بازار اقتصادی عراق را ضروری توصیف کرد.
وی افزود: هم اینک با توجه به آغاز عملیات بازسازی فرودگاه نجف اشرف تاکید ما بر انجام پرواز مستقیم بین مشهد و نجف توسط شرکت های هواپیمایی مستقر در استان است.
او با اشاره به توانمندی های استان در بخش های مختلف جهت سرمایه گذاری در عراق افزود : با توجه به توان استان در زمینه های مختلف به ویژه ساخت کارخانه های تولید سیمان و تولید آرد و نیاز کشور عراق به این اقلام ضروری باید در جهت بازسازی و سرمایه گذاری در این کشور بخش خصوصی سریع تر وارد عمل شود.
وی خواستار فعال شدن نمایندگی اتاق بازرگانی استان در نجف اشرف شد و از تجار و صاحبان صنایع و کشاورزان عراقی هم برای بازدید از توانمندی های استان دعوت کرد.
استاندار خراسان رضوی افزود : با توجه به درخواست استانداران این چند استان های عراق مبنی بر بازسازی مزارع و احداث صنایع تبدیلی و کشت گلخانه ای باید تشکل های کشاورزی بخش خصوصی استان با ایجاد نمایندگی های تولیدی خود در کشور عراق برای ان برنامه ریزی کنند.
وی همچنین گفت: با توجه به نیاز آموزشی و درخواست مسوولان عراقی در جهت کمک در این حوزه با نگاهی به تجارب گذشته و ظرفیت های علمی بالای استان برقراری این تعاملات می تواند برای هر دو طرف مفید باشد.
محمدی زاده با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به عراق، این سفر را باعث ایجاد تحول بزرگ منطقه ای و بین المللی به ویژه در روابط بین دو کشور عراق و ایران خواند.ک/2 2713/662/589/659 شماره 442 ساعت 16:51 تمام
۰ نفر